یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تشکیل جبهه جدید در جریان اصولگرایی را در جهت پیچیده نشان دادن صفحه شطرنج انتخابات تحلیل کرد و گفت که اصولگرایان در انتخابات آینده بیش از دو کاندیدا نخواهند داشت.

 

به گزارش جماران عبدالکریم حسین‌زاده ، اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم ایجاد تشکل‌های سیاسی جدید در جریان اصولگرا تأثیرگذاری خاصی در جریان انتخابات داشته باشد زیرا اگر جریان اصلاحات یا جریان اصولگرایی بخواهند در مورد انتخابات تصمیم بگیرند حتماً به شکل عام تصمیم‌گیری خواهند کرد نه اینکه از تشکل‌های مختلف تأثیرپذیری داشته باشند.

وی افزود: ما باید ببنیم حوزه نفوذ و ضریب نفوذ تشکل جدیدی که اکنون چند ماه قبل از انتخابات می‌خواهد شکل بگیرد چقدر است و تا چه اندازه می‌تواند دامنه خود را در سطح استان‌ها گسترده کند، نفوذ داشته باشد و تأثیرگذاری جریانی و جریان سازی‌اش در سطح جامعه چقدر می‌تواند باشد.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس یادآور شد: به نظرم این کار سختی است که یک تشکل چند ماه قبل از انتخابات شکل بگیرد و بخواهد زیرمجموعه‌های استانی‌اش را شکل بدهد یا در سطح کشور به شکل استانی و شهرستانی یارگیری کند و بخواهد تأثیرگذار باشد. البته شاید بتواند برای چندصباحی یک بولتن و ویترین تبلیغاتی ایجاد کند اما تصور نمی‌کنم ضریب نفوذ آن در سطوح پایین زیاد باشد.

حسین‌زاده با بیان اینکه شکل‌گیری تشکل‌های جدید در هر یک از جریان‌های سیاسی خیلی وارد نیست و نمی‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد، اضافه کرد: ضمن اینکه من شنیده‌ام جبهه جدیدی که در جریان اصولگرایی تشکیل شده روال قانونی را طی نکرده و نسبت به اخذ مجوز نیز اقدام نکرده است.

وی یادآور شد: من فکر می‌کنم ایجاد این تشکل جدید در جریان اصولگرایی بیشتر برای پیچیده نشان دادن صفحه شطرنج انتخابات باشد و به نظر نمی‌رسد که هر یک از تشکل‌های اصولگرایی بخواهند کاندیدای جداگانه‌ای داشته باشند؛ چرا که خیلی از این تشکل‌ها گزینه‌ای ندارند و نهایتاً فکر می‌کنم اصولگرایان با همه تشتتشان با بیش از دو کاندیدا وارد انتخابات نخواهند شد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان گفت: به نظر نمی‌رسد اصولگرایان بتوانند در انتخابات آینده ریاست جمهوری گزینه‌ای در سطح آقای روحانی داشته باشند.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.