مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به ضرورت مشارکت بالای جامعه در انتخابات، گفت: مشارکت بالای مردم در سرنوشت خود ، قدرت نرم نظام محسوب می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به ضرورت مشارکت بالای جامعه در انتخابات، گفت: مشارکت بالای مردم در سرنوشت خود ، قدرت نرم نظام محسوب می‌شود.

به گزارش جماران، محمدامین رضازاده عصر امروز در همایش استانداران سراسر کشور،‌ افزود: میانگین مشارکت در انتخابات در کشور ما 63 درصد است که این آمار از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر است، بنابراین ما بابت مشارکت نگرانی نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: مشارکت اقوام و مذاهب در انتخابات می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت که ما همیشه اقوام و مذاهب را به عنوان یک فرصت در نظر گرفته‌ایم. البته اقوام و مذاهب مطالباتی دارند که قانون اساسی، شرع و همچنین منشور حقوق شهروندی آن مطالبات را به رسمیت شمرده است که آنالیز و دقت به این مطالبات ضروری است.

رضازاده همچنین با اشاره به اینکه رسانه‌ها، احزاب‌، تشکل‌ها، سمن‌ها و نخبگان می‌توانند فضای انتخابات را گرم کنند، تأکید کرد: هرچه احزاب ملی تقویت شوند و اقوام،‌مذاهب و فرق در احزاب جمع شوند و مطالبات خود را از این مسیر پیگیری کنند از تهدیدات حوزه مذهبی، محلی و قومی پیشگیری می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین تصریح کرد: یک رخداد سیاسی، ‌اجتماعی یا صنفی می‌تواند بر امنیت انتخابات تأثیرگذار باشد، بنابراین رخدادها باید رصد و مدیریت شود تا انتخابات در یک فضای امن، قانونمند و با مشارکت بالا،‌ رعایت حق‌الناس و بیطرفی برگزار شود.

رضازاده همچنین گفت: رعایت قانون و دقت در بحث تأیید صلاحیت‌ها می‌تواند به مشارکت بالا در انتخابات کمک کند. هرچه سلایق سیاسی بیشتری در انتخابات حضور داشته باشند مشارکت بالاتر می‌رود.

وی در پایان درباره جابجایی فرمانداران سراسر کشور هم خاطرنشان کرد: سیاست وزارت کشور انجام تغییرات در صورت نیاز تا پایان آبان‌ماه بود و از این تاریخ به بعد تغییرات جزو استثناها خواهد بود زیرا تغییرات فرمانداران پیش از انتخابات درست نیست چون هر فرمانداری که می‌خواهد انتخابات را برگزار کند باید حداقل 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات در حوزه خود حضور داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.