آمریکا گزارش های رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی ترکیه را درباره اطلاع سازمان امنیتی واشنگتن از خطر حمله تروریستی به باشگاه استانبول را تکذیب کرد.

 

 

به گزارش جماران ، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه نوشت، سفارت آمریکا در آنکارا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد «برخلاف شایعات منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، دولت آمریکا درباره تهدیدهای اماکن خاص تفریحی از جمله باشگاه رینا اطلاعی نداشته است.»
در این بیانیه آمده است: آمریکا همچنین به شهروندان آمریکایی درباره خودداری از حضور در برخی اماکن خاص یا مناطق همجوار آن هشداری نداده بود. 
این سفارتخانه اعلام کرد که در 22 دسامبر (2 دی) پیامی کلی را درباره تهدیدهای ایام تعطیلات برای شهروندان آمریکایی در ترکیه و مناطق مختلف اروپا ارسال کرده و این همان کاری است که ما در صورت بروز نشانه هایی درباره هدف قرار گرفتن شهروندان آمریکا یا در معرض خشونت بودن آنها انجام می دهیم. 
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی در همین زمینه نوشت: روزنامه حریت پیشتر به نقل از «محمت قوچ ارسلان/ Mehmet Kocarslan» صاحب باشگاه رینا گفت که تشکیلات امنیتی آمریکا درباره حمله تروریستی برنامه ریزی شده هشدار داده بودند. 
به گزارش ایرنا، حدود ساعت یک و 15 دقیقه بامداد امروز یکشنبه مهاجم و یا مهاجمان مسلحی احتمالا با اسلحه کلاشینکف وارد کلوپ رینا به عنوان یکی از مشهورترین کلوپ های شبانه استانبول در منطقه اورتاکوی شده و همه را به رگبار بستند.
در این حمله تاکنون 39 نفر کشته شده اند که دست کم 15 تن از آنها را اتباع خارجی تشکیل می دهند. همچنین 65 نفر نیز زخمی شده اند که حال چهار تن از آنها بسیار وخیم است.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.