ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه پیش از ظهر امروز - یکشنبه - با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

 

 

به گزارش جماران ، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته برای دیدار و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.
وی دقایقی پیش با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در تالار تشریفات مجلس دیدار و در زمینه پیرامون آخرین تحولات سوریه، آتش بس در حلب و قطعنامه شورای امنیت گفت وگو کرد.
ولید معلم روز گذشته با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کردند.
بررسی آخرین تحولات امنیتی و میدانی در فرآیند همکاری مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم تکفیری، تبادل نظر پیرامون اقدامات و ابتکارات سیاسی مشترک برای حفظ آتش بس در سوریه و ایجاد زمینه برای آغاز گفتگوهای سوری-سوری از محورهای مطرح شده در این دیدارها بود.
به گزارش جماران ، در هفته های اخیر فرآیند حل و فصل سیاسی بحران سوریه به ابتکار تهران مسکو و آنکارا سرعت گرفته است.
به دنبال نشست سه جانبه محمد جواد ظریف،سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو در مسکو سه طرف بیانیه سوریه را منتشر کردند که بر اساس آن نشست گفت و گوهای دولت و معارضه سوری طی هفته ای آینده در استانه پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.
این در حالی است که آتش بس سراسرس در سوریه از بامداد روز جمعه در سوریه برقرار شده و ترکیه و روسیه ضمانت اجرایی این آتش بس را بر عهده گرفته اند.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.