استاندار کرمانشاه اعلام کرد: روز 31 فروردین 96 قطار وارد کرمانشاه می شود.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: روز 31 فروردین 96 قطار وارد کرمانشاه می شود.

 به گزارش جماران ، اسدالله رازانی در نشستی خبری که هشتم دی در محل سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رییس جمهور اظهارکرد: رییس جمهور هر هفته با دو تن از استانداران کشور دیدار کرده و در جریان مسائل و مشکلات استانها قرار می گیرد که روز گذشته نوبت استان کرمانشاه بود که در این دیدار مسائل و مشکلات استان را مطرح کردم.

 وی ادامه داد: اولین بحث مهمی که با رییس جمهور پیگیری کردیم، موضوع پر اهمیت سامانه گرمسیری بود که بر اساس آخرین گزارش‌ وزیر نیرو تنها 600 متر از حفاری تونل انتقال آب سد داریان به منطقه دشت ذهاب باقی مانده و روزانه 10 متر حفاری انجام می شود.

 رازانی تاکیدکرد: با تاکیدات ویژه رییس جمهور مقرر شد که این پروژه (موضوع انتقال آب) تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و شاهد افتتاح فاز اول این پروژه باشیم.

 استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگترین پروژه عمرانی این روزهای کل کشور است.

 وی گفت: بحث مهم دیگری که در دیدار با رییس جمهور به صورت مجدانه پیگیری شد، موضوع راه آهن غرب کشور بود و از آنجایی که دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته تمام مراکز استانهای کشور را به خطوط ریلی متصل کند، این بخش از خطوط ریلی کشور نیز به صورت ویژه دیده شد.

 رازانی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد یک روز معین برای ورود قطار به کرمانشاه تعیین شود که پس از رایزنی های لازم با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور مقرر شد روز 31 فروردین قطار وارد شهر کرمانشاه شود.

 وی تاکید کرد: در حال حاضر ریل های آماده شده در حال انتقال به منطقه است و از هفته آینده کار ریل گذاری از دو مسیر کرمانشاه و فیروزان به صورت همزمان انجام می شود.

 استاندار کرمانشاه گفت: ممکن است حادثه و یا رویداد پیش بینی نشده ای رخ دهد و مقداری این تاریخ تعیین شده را پس و پیش کند، اما برای نشان دادن حساسیت کار و تاکیدات دولت و شخص رییس جمهور، این تاریخ را تعیین کردیم که بتوانیم با همت ویژه ای آن را به ثمر برسانیم.

 رازانی با اشاره به موضوع دیگری که در حضور رییس جمهور به صورت ویژه به آن پرداخته شد، گفت: بحث راه اندازی کارخانه خودروسازی صحنه از دیگر موارد مهم و ضروری استان بود که می تواند حداقل 500 فرصت شغلی مستقیم را ایجاد کند، بنابراین تصمیم گرفته شد که این کارخانه نیز تا پایان عمر دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

 وی از سفر رییس جمهور به استان خبر داد و افزود: در همین راستا مقرر شد دکتر روحانی برای افتتاح این سه طرح بزرگ (سامانه گرمسیری، راه آهن و خودروسازی) به کرمانشاه سفری داشته باشد و شخصا آنها را افتتاح کند.

 استاندار کرمانشاه گفت: پیگیری ساماندهی آبشوران و تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه موضوع مهم دیگری بود که در دیدار با رییس جمهور پیگیری شد و دستورات لازم برای تسریع در اجرای این پروژه داده شد.

 رازانی افزود: در مورد بحث امنیت مرزها و موضوع تردد زوار از سومار و خسروی نیز در حضور رییس جمهور بحث و مقرر شد برای سال آینده شاهد تردد زوار عتبات عالیات و زوار اربعین از دو مرز سومار و خسروی نیز باشیم.

 وی همچنین یادآور شد: در حضور رییس جمهور موضوع پروژه بزرگ کریدور گردشگری بیستون – کرمانشاه نیز مطرح شد و بر موضوع جذب سرمایه گذار برای آن تاکید شد.

 استاندار کرمانشاه گفت: در خصوص مسائل سیاسی فرهنگی استان نیز موضوعاتی مطرح شد و رییس جمهور به دکتر نهاوندیان دستور داد که از میان فرق و مذاهب گوناگون و اقلیت ها، افرادی برای تصدی پست های حساس مدیریتی در سطح سفیر و ... به کار گرفته شوند. همچنین دستور داده شد که موضوع مشکلات گزینش و استخدام افراد اهل حق نیز برطرف شود.

 رازانی با اشاره به اینکه سال 94 بدترین سال مالی در طول تمامی سالهای بعد از انقلاب بوده است، گفت: با وجود همه این کاستی ها و با توجه به گشایش هایی که در کار دولت انجام شده، امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور شاهد توسعه و رونق کشور به ویژه استان کرمانشاه باشیم.

 وی با رد برخی از انتقادات مبنی بر اینکه سفر رییس جمهور به استان دستاورد چندانی نداشته است، گفت: تنها در یک مورد از تعهدات دولت در خصوص راه آهن کرمانشاه که قرار بود 149 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یابد، به اذعان خود مسئولین این پروژه تا به امروز بالغ بر 250 میلیارد تومان به راه آهن غرب کشور بودجه اختصاص یافته است.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.