معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر پرداخت حقابه تالاب بین المللی گاو خونی از سوی سیاستگذاران و تصمیم گیران تاکید کرد.

به گزارش جماران به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از دانشگاه های سبز و پژوهشگران و فناوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: مطالعات علمی انجام شده از سوی دانشگاه اصفهان نشان می دهد که تالاب گاوخونی مستعد تبدیل شدن به کانون گرد و غبار داخلی است. 

وی افزود: این مطالعه علمی به سیاست گذاران و تصمیم گیران جهت می دهد که اگر می خواهید اصفهان تحت تاثیر آثار مخرب گرد و غبار قرار نگیرد باید حقآبه تالاب گاوخونی پرداخت شود و این از جمله آثار مطالعه کاربردی است که از جمله نیازهای مهم حوزه محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سفر روز دوشنبه خود به استان اصفهان و تشکیل کارگروه احیای تالاب بین المللی گاوخونی و مقابله با پدیده گرد و غبار در این استان افزود: یکی از گزارش های بسیار خوب ارائه شده در این کارگروه مربوط به پژوهش و مطالعه دانشگاه استان در خصوص ارزیابی پتانسیل تالاب گاوخونی برای تولید گرد و غبار بود. 

وی اضافه کرد: براساس مطالعات انجام شده گرچه تالاب گاوخونی مستعد تبدیل شدن به کانون گرد و غبار داخلی است اما به دلیل تخصیص چند نوبت حق آبه تالاب طی دوران دولت یازدهم و وجود نم و رطوبت در خاک تالاب، هنوز این اتفاق رخ نداده و گاوخونی تبدیل به کانون گرد و غبار نشده است و از این رو احیا و حفاظت این تالاب باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.