کاظم غریب آبادی به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت تصریح کرد، مسئولیت عاملان جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش جماران، کاظم غریب‌آبادی شنبه شب ششم تیر ۱۴۰۵ در شبکه ایکس و به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت نوشت: سردشت فقط قربانی بمب‌های شیمیایی نبود؛ قربانی استانداردهای دوگانه و سکوت در برابر کشورهایی (بویژه آلمان، آمریکا، انگلستان، هلند) بود که رژیم صدام را به این سلاح های غیرانسانی مسلح کردند و سپس، چشم بر رنج هزاران قربانی بستند.

وی افزود: مسئولیت عاملان این جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.

غریب‌آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم

نیروی هوایی عراق ۷ تیر سال ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی، چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت در ایران را هدف قرار داد و در پی این جنایت جنگی ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و هشت هزار نفر دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

توییت غریب آبادی سردشت

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.