ولیعهد عربستان در گفتگو با محمد مخبر گفت: فقدان آقای رئیسی دل همه ما را به درد آورد و از دست دادن وزیر امورخارجه ایران که با وزیر امور خارجه ما بسیار دوست بودند، نیز جانکاه بود. بن سلمان با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و عربستان برای منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: تهران و ریاض نقش محوری در منطقه و جهان اسلام دارند و با گسترش روابط فیمابین می‌توانند آینده درخشانی را برای منطقه رقم بزنند.

به گزارش جماران؛ ولیعهد عربستان در گفتگو با محمد مخبر گفت: فقدان آقای رئیسی دل همه ما را به درد آورد و از دست دادن وزیر امورخارجه ایران که با وزیر امور خارجه ما بسیار دوست بودند، نیز جانکاه بود.

 ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با سرپرست ریاست جمهوری ایران، فقدان آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید را تسلیت گفت و بر ادامه راه ایشان در احیا و توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

محمد بن سلمان در این تماس تلفنی که بعدازظهر امروز (جمعه) صورت گرفت، ضمن تسلیت شهادت رئیسی تصریح کرد: حادثه پیش آمده، برای ما بسیار دردناک بود. فقدان آقای رئیسی دل همه ما را به درد آورد و از دست دادن وزیر امورخارجه ایران که با وزیر امور خارجه ما بسیار دوست بودند، نیز جانکاه بود.

ولیعهد عربستان افزود: ارسال پیام تسلیت و آمدن فرستاده ویژه و وزیر امورخارجه به تهران وظیفه ما برای همدردی با شما بود و راهی که آن عزیزان برای احیا و توسعه روابط آغاز کردند، همچنان از سوی عربستان با قوت ادامه خواهد یافت.

بن سلمان با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و عربستان برای منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: تهران و ریاض نقش محوری در منطقه و جهان اسلام دارند و با گسترش روابط فیمابین می توانند آینده درخشانی را برای منطقه رقم بزنند.

وی در این ارتباط تلفنی آمادگی کشورش برای گسترش روابط اقتصادی را اعلام کرد.

محمد مخبر نیز در این تماس تلفنی از پیام های محبت آمیز و همدلانه پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی در ضایعه دردناک شهادت رئیسی و همچنین حضور نماینده ویژه پادشاه و وزیر امور خارجه این کشور در مراسم ادای احترام به رئیس جمهور و یاران شهیدش، تشکر کرد و افزود: ما دو شخصیت مهم، تاثیرگذار و دلسوز را به همراه جمعی دیگر از خادمان از دست دادیم و به سوگ نشستیم.

وی توسعه روابط با همسایگان و کشورهای دوست را از جمله موفقیت ها و راهبردهای مهم رئیسی دانست و گفت: فقدان رئیس جمهوری مردمی و پرتلاش همچون آقای رئیسی برای ما سخت است اما حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد و همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و عربستان در دوره رئیس جمهور شهید، همچنان ادامه خواهد داشت.

سرپرست ریاست جمهوری تأکید کرد: تداوم سیاست همسایگی دولت سیزدهم و توسعه مناسبات با کشورهای منطقه تنها گزینه پیش روی همه ما است و همراهی و همدلی با یکدیگر ضامن ثبات و شکوفائی در منطقه است.

  وی روابط ایران و عربستان را برای جهان اسلام کلیدی خواند و افزود: علی رغم مخالفت برخی قدرت ها، امروز روابط ما به سطح خوبی رسیده و منطقه به گسترش این ارتباطات به شدت محتاج است و دو کشور می بایست با افزایش تعاملات اقتصادی و رفع موانع خصوصا برای بخش های خصوصی دو کشور و رفع نیازهای متقابل، بتوانند این روابط سیاسی را بیش از پیش پشتیبانی کرده، ارتقا بخشیده و پایدار کنند.

مخبر در این تماس تلفنی از  دستور بسیار خوب ولیعهد عربستان برای استقبال از زوار ایرانی نیز تشکر و بر دعوت رئیس جمهور شهید تأکید کرد و افزود: همانگونه که رئیس جمهور  فقید ما پیش از این از جنابعالی برای سفر به ایران دعوت کرده بود، مجددا از جنابعالی دعوت می کنم به کشور دوست و برادر خود سفر کنید.

ولیعهد عربستان ضمن پذیرش این دعوت متقابلا از سرپرست ریاست جمهوری برای سفر به عربستان دعوت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.