جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران با اشاره به این‌که این روز‌ها کشور دچار بحران شده و امیدواریم که هرچه زودتر مسیر درستی از انتخابات را به تصویر ببینیم، افزود: اگر بخواهند از انتخابات گذشته عبرت بگیرند، باید نگاهی به وضعیت نابسامان کشور و افزایش ناکارآمدی‌ها و فاصله مردم و حکومت بیندازند و تصمیم‌گیری را به مردم واگذار کنند. اما اگر قصدشان عدم عبرت گرفتن باشد و اکثریت را کنار بگذارند، قاعدتاً در به همان پاشنه قبلی خواهد چرخید و این مسأله موجب افزایش نگرانی‌ها و ناکارآمدی‌ها و بحران‌های پی در پی خواهد شد.

به گزارش جماران؛ جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران با بیان این‌که نحوه حضور این جبهه در انتخابات پیش روى ریاست جمهورى در دستور کار است و به زودی درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد، به رویداد ٢٤ گفت: حضور ما بستگی به رفتار حکومت دارد که چه برخوردی با انتخابات تیر ماه کند.

وى با اشاره به این‌که این روز‌ها کشور دچار بحران شده و امیدواریم که هرچه زودتر مسیر درستی از انتخابات را به تصویر ببینیم، افزود: اگر بخواهند از انتخابات گذشته عبرت بگیرند، باید نگاهی به وضعیت نابسامان کشور و افزایش ناکارآمدی‌ها و فاصله مردم و حکومت بیندازند و تصمیم‌گیری را به مردم واگذار کنند. اما اگر قصدشان عدم عبرت گرفتن باشد و اکثریت را کنار بگذارند، قاعدتاً در به همان پاشنه قبلی خواهد چرخید و این مسأله موجب افزایش نگرانی‌ها و ناکارآمدی‌ها و بحران‌های پی در پی خواهد شد.

جواد امام با تأکید بر این‌که آقای خاتمی بارها آشتی ملی را پیشنهاد کرد اما موضعی که نسبت به ایشان اتخاذ شد موضع همدلانه‌ای نبود، گفت: آقاى خاتمى خیلى تلاش کرد تا انحرافات ایجاد شده در جمهوریت نظام و یکدست‌سازی و عبور از قانون اساسی و مردم متوقف شود، اما هیچ اتفاقی رخ نداد و متأسفانه در سه انتخابات اخیر نتیجه این رفتارها را در کاهش مشارکت مردم دیدیم. واقعا کدامیک از نظرات آقای خاتمی شنیده شده یا اصلاحی صورت گرفته است؟ بر عکس مى‌بینیم هرکسی را که با آقای خاتمی تماس داشته و همراه بوده ردصلاحیت می‌کنند. 

سخنگوى جبهه اصلاحات ایران با بیان این که ما هرچه جلوتر می‌رویم فاصله‌ها بیشتر می‌شود و برخورد‌های حذفی نیز افزایش می‌یابد، اضافه کرد: فراموش نکنیم که بیش از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و اهمیت انتخابات پیش‌رو، تجدید‌نظر حاکمیت و ایجاد شرایط لازم برای حضور حداکثری مردم مهم است. این انتخابات می‌تواند امتحان و فرصتی برای حاکمیت باشد که سیاست‌های یکدست‌سازی را متوقف و زمینه بازگشت همه سلایق و جریان‌های سیاسی را فراهم نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.