حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خصوص حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش جماران؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

رژیم آپارتایدی اسرائیل، پس از شش‌ماه جنایت مداوم در غزه و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار انسان بی‌گناه -که بی‌شک مصداق جنایت علیه بشریت است- و تداوم شرارت و اقدامات تروریستی در سایر نقاط خاورمیانه و در میان بی‌عملی و بی اثری نهادهای بین‌المللی، در پی گسترش جنگ در منطقه برای حل معضلات خود برآمده و در این راستا، با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، جمهوری اسلامی ایران را به پاسخگویی وا داشت.

اسرائیل که در طول حیات ظالمانه خود از هیچ اقدام غیرقانونی و نامشروعی فروگذار نکرده است، همواره از حمایت تمام‌عیار قدرت‌های بزرگ جهانی به خصوص آمریکا برخوردار بوده است.

نهادهای بین‌المللی که پس از دو جنگ خانمان‌سوز و ویران‌گر بزرگ در جهان، بنا نهاده شدند تا تلاشی باشند برای جلوگیری از تکرار فجایع بشری، عملاً در مقابل جنایات این مولود منحوس، ناکارامد بوده و هستند. گویی اسرائیل تنها استثنائی است که حق دارد هر چه می‌خواهد انجام دهد و دولت‌های حامی آن حتی از محکومیت کلامی آن طفره می‌روند. آخرین نمونه این رفتار‌، نحوه مواجهه با حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود. جایی که اکثر کشورهای غربی در مقابل اقدام اسرائیل که با هر قاعده و چارچوبی، غیرقانونی و غیرمشروع بود و به وضوح نقض بسیاری از قواعد و کنوانسیون‌های بین‌المللی را به همراه داشت، سکوت کردند و شورای امنیت سازمان ملل نیز که می‌بایست متضمن صلح جهانی باشد، از کمترین واکنش لازم پرهیز کرد.

طبیعی‌است در این شرایط، حق دفاع مشروع در مقابل این اقدام تحریک‌آمیز برای ایران مستند به ماده 51 منشور ملل متحد وجود داشته باشد. دفاعی نه برای تحریک و تشدید تنش، که برای بازدارندگی و کنترل و مدیریت بحران. بر همین اساس، نفس پاسخ ایران و تدبیر و درایت در کنترل شدت واکنش و تلفات انسانی، مسئولیت‌پذیری ایران را در این عملیات به اثبات رساند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با تاکید بر محکومیت تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و باور به حق دفاع مشروع و لزوم ایجاد بازدارندگی، از متولیان امر در کشور می‌خواهد که با توجه به خواست دولت افراطی و آشوب‌زی اسرائیل برای گسترش بحران در منطقه، برای حاکمیت منطق و صلح پایدار و عادلانه در منطقه تلاش کند.

در مسایل بنیادین سیاست خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی نیز حزب اتحاد ملت طی سال‌های گذشته نظرات و مواضع خود را با محوریت منافع ملی به تفصیل بیان داشته است که این موعد زمان مناسبی برای تکرار آنها نیست. چه، امروز که کشور با تهدید نظامی از خارج مواجه است وظیفه میهنی خود می‌دانیم که صرف‌نظر از دیگر مسائل، از نیروهای مسلح کشور در مقابله با این تهدیدات حمایت کنیم. با این فرض، حزب بر خود واجب می‌داند تا نکاتی را ناظر به اتفاقات اخیر یادآور شود:

اسرائیل هرچند در شش‌ماه گذشته، ده‌ها هزار انسان بی‌گناه را به قتل رسانده، صدها هزار نفر را آواره کرده و ویرانی گسترده‌ای را در باریکه غزه به بار آورده است، ناتوان از دستیابی به اهدافی است که در ابتدای جنگ اعلام کرد. به همین دلیل و در شرایط شکست فاحش اخلاقی در سطح افکار عمومی جهان که به تدریج دولت‌های متحد و حامی را هم ناگزیر به انتقاد کرده است، گسترش دامنه جنگ و کشاندن پای دیگران به منجلاب جنگ را راه نجات خود یافته است. در این شرایط، مسئولان امر باید تلاش کنند با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه کنش فعال دیپلماتیک در کنار توان دفاعی بازدارنده، این نقشه شوم رژیم صهیونستی را برهم زنند.

در این بین، حفظ انسجام و وحدت ملی، به عنوان وظیفه دائمی حکومت، اهمیتی بیش از پیش یافته است. حفظ حرمت، رضایت و حقوق آحاد شهروندان، با هر باور و جنسیت و قومیت، علاوه بر این که ایفای وظیفه ذاتی حاکمیت است، گامی موثر در کنترل جنگ‌افروزی و منویات شریرانه دشمنان بیگانه محسوب می‌شود.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.