شبکه آمریکایی سن ان ان به نقل از یک مقام ارشد واشنگتن: آمریکا در حال آماده شدن برای «یک حمله مهم» توسط ایران در هفته آینده است.

به گزارش جماران؛ یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ایالات متحده در آماده‌باش کامل است و به طور فعال برای یک حمله «مهم» در هفته آینده توسط ایران آماده می‌شود؛ اقدامی که احتمال می‌رود در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق صورت گیرد.

طبق ادعای سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ایالات متحده در آماده‌باش کامل است و به طور فعال برای یک حمله «مهم» در هفته آینده توسط ایران آماده می‌شود؛ اقدامی که احتمال می‌رود در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق صورت گیرد. 

بر اساس این گزارش، مقام‌های ارشد آمریکایی در حال حاضر بر این باورند که حمله ایران «حتمی» است؛ دیدگاهی که با همتایان اسرائیلی آنها مشترک است. 

دو دولت به شدت در تلاش هستند تا آمادگی‌های لازم را ایجاد کنند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند که حمله ایران می‌تواند به طرق مختلف رخ دهد و هم دارایی‌ها و پرسنل آمریکا و اسرائیل در خطر هدف قرار گرفتن هستند.

بر اساس این گزارش، حمله آتی ایران موضوع اصلی گفت‌وگو در تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه بود.

این مقام گفت تا روز جمعه، دو دولت نمی‌دانستند ایران چه زمانی و چگونه برنامه‌ریزی کرده است تا به آن‌ها حمله کند.

حمله مستقیم ایران به اسرائیل یکی از بدترین سناریوهایی است که دولت بایدن به دنبال آماده شدن برای آن است، زیرا این امر تشدید وخاومت وضعیت از قبل آشفته در خاورمیانه را تضمین می‌کند.

سی‌ان‌ان همچنین گزارش داد که چنین حمله‌ای می‌تواند منجر به گسترش جنگ اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر شود؛ چیزی که بایدن مدت‌ها در پی اجتناب از آن بوده است.

 

 

 شبکه آمریکایی: دولت بایدن نگران حمله ایران به اسرائیل است

 شبکه ان بی سی به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: دولت بایدن نگران است که ایران برای حمله به اهدافی در داخل سرزمین های اشغالی برنامه‌ریزی می‌کند

 ان‌بی‌سی نوشت که هرگونه پاسخ انتقام جویانه ایران، مواضع نظامی و اطلاعاتی را در سرزمین های تحت اشغال اسرائیل هدف قرار خواهد داد

 

 ادعای نیویورک تایمز: ایران خودش به اسرائیل پاسخ می دهد، نه حزب الله!

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام صهیونیست مدعی شد که  تحلیلگران اسرائیلی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران خودش به اسرائیل پاسخ خواهد داد، و نه از طریق حزب الله.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.