حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: مجلس تصویب و دولت را مکلف کرده است که در بودجه سال جاری، ۷۰هزار میلیارد تومان به صورتِ رد دیون در قالبِ سه – دوازدهم به سازمان پرداخت کند، اما هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است. در مقابل می‌خواهند باشگاه پرسپولیس را به سازمان واگذار کنند و پول آن را هم بگیرند و در جیبِ خود بگذارند! می‌خواهند باشگاه ورشکسته‌ای را که جز هزینه چیزی برای ما ندارد، به تأمین اجتماعی تحمیل کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: سن و سابقه بازنشستگی را بالا می‌برید تا پول تأمین اجتماعی را خرجِ بازیکنانِ فوتبال کنید؟! این چه تصمیمی است؟! شما در مقابل متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان کم می‌آورید، بعد به دنبالِ پرداختِ هزینه‌های بازیکنان پرسپولیس هستید؟

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، از تصمیم دولت برای واگذاریِ سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صندوق‌های بازنشستگی انتقاد کرد و گفت: تنها دو هفته به پایان سال مانده، اما هنوز دولت ۷۰هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال ۱۴۰۲ به عنوان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده، را پرداخت نکرده است. مقصرِ اصلیِ این ماجرا سازمان تأمین اجتماعی است که اصلا به سراغِ مطالباتِ این سازمان نمی‌رود. رویکردِ مدیریتِ سازمان آینده فروشیِ اموال سازمان تأمین اجتماعی است تا به سراغِ مطالباتِ خود از دولت نرود. 

صادقی گفت: مجلس تصویب و دولت را مکلف کرده است که در بودجه سال جاری، ۷۰هزار میلیارد تومان به صورتِ رد دیون در قالبِ سه – دوازدهم به سازمان پرداخت کند، اما هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است. در مقابل می‌خواهند باشگاه پرسپولیس را به سازمان واگذار کنند و پول آن را هم بگیرند و در جیبِ خود بگذارند! می‌خواهند باشگاه ورشکسته‌ای را که جز هزینه چیزی برای ما ندارد، به تأمین اجتماعی تحمیل کنند. 

وی گفت: در دولتِ قبل، بودجه‌ی مصوب پرداخت شد و بعد هپکو نیز به صورتِ جداگانه به سازمان واگذار شد. هپکو، کارگری بود و ما هم می‌خواستیم مشکلاتِ کارگران هپکو حل شود، اما واگذاری پرسپولیس اینگونه نیست. مگر ما مسئولِ حل مشکلِ فوتبالیست‌ها هستیم؟! مگر تأمین اجتماعی و طبقه کارگر که به شامِ شب خود محتاج است، مسئول وضعیتِ باشگاه پرسپولیس است؟ 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: سازمانِ تأمین اجتماعی هیچ مدافعی ندارد و حتی مدیرعاملِ این سازمان هم به دلیلِ آنکه چند صباحی بر مسندِ مدیریتِ بماند، از آن دفاع نمی‌کند. تشکل‌های کارگری هم پوشالی هستند و توانِ حمایت از این سازمان را ندارند. این اتفاق اگر در کشوری مثل ترکیه می‌افتاد، کارگران اعتراض می‌کردند، اما ما نشسته‌ایم و فقط نگاه می‌کنیم! 

صادقی گفت: اگر طلبِ ۷۰هزار میلیارد تومانی را پرداخت می‌کردید و بعد این باشگاه را روی آن می‌گذاشتید، این اقدام توجیه‌پذیر بود، اما واگذاریِ صرفِ این باشگاه را نمی‌پذیریم. این باشگاه هیچ درآمدی برای سازمان ندارد که هیچ، بلکه با واگذاریِ آن هزینه‌های سنگینِ فوتبالیست‌ها از جیبِ فقیرترین اقشار این جامعه پرداخت می‌شود. 

صادقی تأکید کرد: این تصمیمات، نشأت گرفته از نبودِ یک نگاه حمایتی از جانب دولت، نبودِ یک نگاه پاسخگو از ناحیه وزارت کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی است. مشکل ما مدیرعاملی است که بیش از آنکه خود را متعهد به سازمان و حفظ اموال کارگران و بازنشستگان بداند، متعهد به دولت می‌داند. 

وی گفت: کارگران و بازنشستگان در صورتی می‌توانند به این تصمیم راضی باشند که دولت، همراه با واگذاریِ این باشگاه، تمامیِ بدهی خود را به سازمان پرداخت کند. دولت باید ۷۰هزار میلیارد تومان بدهی را پرداخت می‌کرد تا تامین اجتماعی بتواند از عواید آن در سال جاری بهره ببرد. 

صادقی گفت: من به عنوان رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و به نمایندگی از کارگران و بازنشستگان به این اقدام اعتراض می‌کنم و از دولت می‌خواهم ۷۰هزار میلیارد تومان بدهی را بپردازد. 

وی خطاب به مسئولان گفت: سن و سابقه بازنشستگی را بالا می‌برید تا پول تأمین اجتماعی را خرجِ بازیکنانِ فوتبال کنید؟! این چه تصمیمی است؟! شما در مقابل متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان کم می‌آورید، بعد به دنبالِ پرداختِ هزینه‌های بازیکنان پرسپولیس هستید؟ وظیفه‌ی وزارت کار تأمین رفاه کارگران و اقشار ضعیف جامعه است، نه تأمین هزینه‌های تیم‌های فوتبال حرفه‌ای که باید توسط بخش خصوصی اداره شود. 

صادقی گفت: دولت و وزیر کار به تأمین هزینه‌ی تیم‌های فوتبال افتخار می‌کنند، اما به وظیفه و تکلیفِ قانونیِ خود در بودجه ۱۴۰۲ عمل نمی‌کنند. واگذاریِ باشگاه پرسپولیس، افتخاری برای دولت و وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی ندارد. شما حق ندارید با منابعِ ما افتخار و پولِ این باشگاه‌ها را پرداخت کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.