سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: سپاه پاسداران حامی واقعی تمام جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه است.

به گزارش جماران؛ نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی نتوانسته اهداف خود را در غزه محقق کند و تنها در حال انتقام گرفتن از غیرنظامیان است.

سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت روز جانباز انجام شد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز که به دلیل تحولات منطقه و جنگ غزه متفاوت‌تر از سخنرانی‌های سال‌های گذشته وی در چنین روزی است، اعلام کرد: ما امروز روز جانباز یا روز جانبازان مقاومت را که گروه بزرگوار و گرانقدر ایثارگران هستند  گرامی می‌داریم. اما مناسبت دوم امروز مربوط به اسرای مقاومت است که روزهای طولانی را در زندان‌ها گذراندند و این روز را گرامی می‌داریم.

سید حسن نصرالله افزود: امروز همه اسرای ما به لطف خداوند و به برکت فداکاری‌های مقاومت آزاد شدند. ما روز پاسدار و این عید را به برادرانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تبریک می‌گوییم که از ابتدا حامی قدرتمند همه جنبش‌های مقاومت بودند. این که امروز محور مقاومت در موضع قدرت قرار دارد به برکت همین انقلاب اسلامی است که در چنین روزهایی (45 سال قبل) پیروز شد. 

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه مسئولیت ما حفظ دستاورهایی است که شهدا و جانبازان رقم زده‌اند، گفت که منطقه درگیر تحولات فلسطین اشغالی و به ویژه غزه است.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: این فداکاری‌هایی که مردم ما رقم زده‌اند و خون‌هایی که فدا شده ، دستاوردهای حقیقی زیادی محقق کرده است و مسئولیت ما محافظت از این دستاوردهاست. جانبازان و اسرا اولین کسانی هستند که از این دستاوردها محافظت می‌کنند؛ زیرا آنها در تحقق این دستاوردها مشارکت دارند و مقاومت بخشی از وجود آنها شده است.

مقاومت اسطوره‌ای در 130 روز

وی در ادامه به تحولات غزه اشاره کرده و گفت: 130 روز از مقاومت اسطوره‌ای رزمندگان مقاومت در غزه و قهرمانی‌های آن‌ها که به حد معجزه رسیده است و صبری که در تاریخ نظیر ندارد می‌گذرد.

وی ادامه داد: 130 روز هست که در حق کودک و بزرگ و زن و مرد و همه چیز شاهد توحش و کشتار هستیم. 130 روز هست که شاهد مقاومت حماسی بی‌سابقه در تاریخ هستیم که اهل غزه آن را رقم زده‌اند. 130 روز هست که شاهد شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها هستیم لذا خواستند این شکست را با حملات وحشیانه پاسخ دهند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد وجود «اسرائیل» برای کل منطقه یک مصیبت و فاجعه است. وجود یک «اسرائیل» قوی خطرناک بود اما رژیمی که ترسناک نباشد و در برابر آن بازدارندگی ایجاد شده باشد برای مردم منطقه خطر و زیان کمتری به همراه دارد.

سید نصرالله اظهار داشت: رژیم اشغالگر ریشه همه بحران‌های منطقه بوده و تاریخ لبنان گواه آن است. اسرائیلِ «قوی» خطری بزرگ برای منطقه است اما اسرائیلِ وحشت‌زده و ترسیده، خطر کمتری دارد و این (وحشت و ترس) وضعیتی است که اسرائیل بعد از سال 2006 تا امروز تجربه می‌کند و همین عامل است که خطر آن را برای لبنان و کشورها و ملت‌های منطقه کاهش می‌دهد.

نباید اسرائیل پیروز از این جنگ بیرون آید

دبیر کل حزب الله گفت: با توجه به آنچه در غزه می گذرد منافع ملی لبنان، سوریه، اردن و مصر ایجاب می کند که «اسرائیل»  از این نبرد شکست خورده و درهم شکسته بیرون آید.

دبیر کل حزب الله لبنان  در ادامه گفت: گشودن جبهه لبنان  در برابر رژیم  اشغالگر، در درجه نخست  برای جلوگیری از پیروزی «اسرائیل»  و در راستای منافع ملی لبنان است . این در حالی است که برخی افراد در خصوص همه فداکاری‌هایی  که در مقابله با دشمن صورت می گیرد به شکلی اهانت آمیز برخورد می کنند. برخی طرف‌ها نیز هستند که بدون توجه به دستاوردها و پیروزی‌ها، قضاوت‌هایی عجولانه و شتاب زده می کنند آنچه را که به دست می آید  و محقق می شود از آن به عنوان یک دستاورد خیالی یاد می کنند.

وی ادامه داد: در همین حال احزابی نیز هستند که بی تفاوت هستند و مانند مواضع قبلی خود، گویی که  کر و لال و کور هستند. گروهی  ناامید نیز هست که ادعا میکند حقوق بین‌الملل می تواند از ما حمایت ‌کند و به این بهانه مقاومت را به چالش می کشند. بنابراین بحث‌ها را  نباید به یک درگیری فرقه ای تبدیل  کرد؛ زیرا  اگر چنین چیزی اتفاق افتاد منافع اسرائیل تامین می شود.

هدف هیئت‌‌های خارجی از سفر به لبنان چیست؟

نصرالله در ادامه گفت: همه هئیت‌هایی که ظرف ماه‌های گذشته به لبنان آمده‌اند، همگی یک هدف را دنبال می کنند که همان امنیت اسرائیل و حفاظت از آن و برقراری آتش بس و آرامش در مواضع صهیونیست‌ها و فراهم کردن مقدمات بازگشت 100 هزار شهرک‌نشین به شهرک‌های صهیونیست نشین است.

دبیر کل حزب الله افزود: این در حالی است که تمامی هیاتهای غربی کاملاً تحت تاثیر این رژیم هستند و با کارت این رژیم بازی می کنند و آن را می‌پذیرند و صرفا دیدگاه این رژیم را به لبنان منتقل می‌کنند و به هیچ وجه در برگ‌های خود به موضوعاتی نظیر غزه، جنایت صهیونیست‌ها، گرسنگی ملت فلسطین  و حملات صهیونیست‌ها به لبنان و سرزمین های اشغالی اشاره ای  نمی کنند.

سید حسن نصرالله گفت: لبنان در موقعیتی قوی قرار دارد و می‌تواند شروط خود را تحمیل کند در حالی که دشمن صهیونیست بحران زده است. این در حالی است که جبهه جنوب با موازنه های بازدارندگی و محاسبات دقیق اداره می شود، اما متاسفانه یک فضای ایجاد ترس و وحشت و ارعاب وجود دارد که به حد انحطاط اخلاقی رسیده است. به عنوان مثال یکی از  مصادیق و صحنه های این  انحطاط، ارعاب و ترساندن مردم روستاهای مرزی جنوب از طریق  تماس با آن‌ها و دعوت کردن آن‌ها به تخلیه منازل و  ایجاد سردرگمی در میان آن‌ها در جهت خدمت به دشمن است. بنابراین باید به این جنگ روانی دشمن و طرف‌هایی که خدمت‌زار آن هستند، توجه ویژه داشت.

توصیه سید حسن به اهالی جنوب لبنان

دبیر کل حزب الله افزود: متاسفانه  اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی به صورت رایگان در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرد و ما وظیفه داریم به آنچه در شبکه‌های اجتماعی با هدف ارعاب مردم و تحت تاثیر قرار دادن اراده آن‌ها منتشر می‌شود، دقت و  توجه کنیم و نباید اطلاعات به صورت رایگان در اختیار دشمنی قرار گیرد که به شدت در جستجوی آن است.

دبیر کل حزب الله در ادامه گفت: تلفن‌های همراه می توانند یک وسیله شنود باشند؛ لذا از برادران خود در روستاهای مرزی و جنوب به ویژه رزمندگان و خانواده هایشان می‌خواهیم برای حفظ و حراست از خون و کرامت مردم، تلفن همراه خود را کنار بگذارند؛ چرا که تلفن همراه عامل مرگباری است که می‌تواند اطلاعات خاص و  مرگباری را در اختیار دشمن قرار دهد. بنابراین اسرائیل نیازی به کارگذاشتن دوربین در جاده ها ندارد؛ زیرا دوربین های متصل به اینترنت تمام جاده ها را رصد می‌کنند و این دوربین ها باید از اینترنت جدا شوند؛ زیرا سست گرفتن این موضوع باعث افزایش شهدا و لو رفتن اطلاعات جبهه مقاومتی شود.

وظیفه مقاومت باردارندگی است

سید حسن نصر الله تاکید کرد ما همه تحولات منطقه را رصد می‌کنیم و همه احتمالات را برای خود باز می‌دانیم اما در  جبهه جنوب با نگاه  به غزه می جنگیم. در نتیجه وقتی تجاوز به غزه متوقف شود، شلیک گلوله‌ها در جنوب نیز متوقف خواهند شد  و در صورت توقف حملات اگر دشمن صهیونیستی دست به  هر اقدامی بزند، ما به  قوانین و معادلات موجود خود باز خواهیم گشت؛ زیرا  وظیفه مقاومت بازدارندگی دشمن و پاسخ های متناسب به آن خواهد بود.

نصر الله در پایان تاکید کرد هرکس ما را  به گسترش جنگ تهدید کند ما نیز او را به گسترش جنگ تهدید خواهیم کرد و هرکس تصور کند  مقاومت در لبنان حتی یک لحظه احساس ترس یا سردرگمی می کند؛ سخت در اشتباه است و باید در محاسبات خود تجدید نظر کند. مقاومت امروز مصمم‌تر و قوی‌تر از هرزمان دیگری برای مقابله با دشمن در هر سطحی از رویارویی و درگیری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.