سید صولت مرتضوی، در حاشیه نشست هیات دولت در واکنش به این سوال که آیا مصوبه افزایش سن بازنشستگی موجب بالارفتن آمار بیکاری و کاهش شغل برای جوانان نمی‌شود؟ گفت: «نه! بر این باور نیستم که این مصوبه اشتغال را محدود کند»

به گزارش جماران؛ صولت مرتضوی با بیان اینکه قانون افزایش سن بازنشستگی در راستای دفاع از کارگر است، گفت: این قانون اشتغال را محدود نخواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تایید قانون افزایش سن بازنشستگی توسط شورای نگهبان حمایت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قانون افزایش سن بازنشستگی در راستای دفاع از کارگر است گفت که این قانون اشتغال را محدود نخواهد کرد. 

به نوشته فارس؛ سیدصولت مرتضوی، در حاشیه نشست هیات دولت در واکنش به این سوال که آیا مصوبه افزایش سن بازنشستگی موجب بالارفتن آمار بیکاری و کاهش شغل برای جوانان نمی‌شود؟ گفت: «نه! بر این باور نیستم که این مصوبه اشتغال را محدود کند» 

وزیر کار در واکنش برخی انتقاد مبنی بر اینکه این قانون موجب کاهش بازار کار برای جوانان می‌شود ادامه می‌دهد که «الان بخشی از بازار کارمان در اختیار کارگران خارجی است پس بنابراین بازار کار وجود دارد». 

وی تاکید کرد که «این قانون به منظور دفاع از حقوق کار و کارگر است زیرا اگر که صندوق‌ها ضریب پشتیبانی خود را از دست بدهند قادر به تامین منابع برای پرداخت حقوق نسل‌های آینده نخواهند بود لذا این اصلاحات خیر است و امیدواریم مطلوب عموم جامعه باشد». 

مرتضوی همچنین تصریح کرد که «امیدوار هستیم که با بسترسازی که دولت انجام می‌دهد ما بتوانیم نرخ بیکاری را همواره کاهش بدهیم و بستر را برای اشتغال جوانان و کسانی که تمایل دارند وارد بازار کار بشوند فراهم کنیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.