"کاترین کولونا" وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد اسرائیل حق تعیین آینده غزه را ندارد. وی با تاکید بر لزوم بازگشت به اصول حقوق بین الملل گفت اسرائیل حق تعیین آینده غزه را که سرزمین فلسطین محسوب می شود؛ ندارد.

به گزارش جماران؛ این وزیر فرانسوی توضیح داد غزه سرزمین فلسطینی است و می خواهد بخشی از کشور آینده فلسطین باشد. ما از راه حل دو دولتی (دو کشوری) که تنها گزینه ممکن برای حل اختلاف در خاورمیانه است حمایت می کنیم.

وزیر خارجه فرانسه ضمن مخالفت با اسرائیل گفت: غزه ، خاک فلسطین و بخشی از کشور آینده فلسطین است. 

طبق گزارش عصرایران به نقل از الجزیره،‌ "کاترین کولونا" وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد اسرائیل حق تعیین آینده غزه را ندارد.

وی با تاکید بر لزوم بازگشت به اصول حقوق بین الملل گفت اسرائیل حق تعیین آینده غزه را که سرزمین فلسطین محسوب می شود؛ ندارد.

وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، سخنان اخیر سیاستمداران و مقامات اسرائیلی درباره اجبار فلسطینی های غزه برای مهاجرت را "غیرمسئولانه" توصیف و تاکید کرد کشورش از راه‌حل تشکیل دو کشوری حمایت می‌کند.

منطقه غزه با مساحتی کمتر از 400 کیلومتر مربع و جمعیت 2.3 میلیون نفری از سه ماه قبل تاکنون شاهد جنگ گسترده و شدید ارتش اسرائیل است.

ارتش اسرائیل از 7 اکتبر / 15 مهر، جنگ علیه غزه و حماس را آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد. این جنگ، بیش از 22 هزار کشته به جای گذاشته است. جنگ اسرائیل علیه غزه بعد از حمله  غافلگیرکننده حماس به اسرائیل در 7 اکتبر اغاز شد. این حمله 1200 کشته در اسرائیل داشت و نیروهای حماس 220 اسیر گرفتند.

این وزیر فرانسوی توضیح داد غزه سرزمین فلسطینی است و می خواهد بخشی از کشور آینده فلسطین باشد. ما از راه حل دو دولتی (دو کشوری) که تنها گزینه ممکن برای حل اختلاف در خاورمیانه است حمایت می کنیم.

براساس راه حل دو کشوری (دو دولتی) باید دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین در کنار هم شکل بگیرند. هم اکنون برخلاف اسرائیل که عضو سازمان ملل متحد است اما کشور و دولت فلسطین عضو سازمان ملل متحد نیست و قدرت های غربی آن را به عنوان کشور و دولت فلسطین به رسمیت نمی شناسند.

کولونا همچنین تعهد کشورش را برای جلوگیری از تشدید تنش از سوی همه طرف ها  در مناطق مجاور مانند لبنان و دریای سرخ اعلام کرد.

دو وزیر تندرو اسرائیل یعنی "بتسلئیل اسموتریچ" وزیر دارایی و "ایتمار بن غفیر" وزیر امنیت ملی اسرائیل خواستار مهاجرت دادن اهالی غزه به کشورهای دیگر، اشغال مجدد غزه و شهرک سازی دوباره اسرائیلی ها و اسکان اسرائیلی ها دراین منطقه شده بودند. 

"بتسلئیل اسموتریچ" وزیر دارایی اسرائیل هم گفته بود: "بیش از 70 درصد از مردم اسرائیل از راه حلی بشردوستانه برای تشویق مهاجرت داوطلبانه اهالی غزه و جذب آنها در کشورهای دیگر حمایت می کنند." 

سخنان این دو وزیر تندرو اسرائیل چند هفته پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته بود در حال کار بر طرحی برای مهاجرت دادن داوطلبانه مردم غزه و کشورهایی است که بتوانند میزبان آنها باشند.

در ابتدای جنگ غزه ، به صورت غیررسمی، پیشنهاد کوچ دادن مردم غزه به صحرای سینا مصر مطرح شده بود.

شبکه 12 اسرائیل هم گزارش داده بود اسرائیل قصد دارد تونی بلر نخست وزیر پیشین بریتانیا را به عنوان میانجی با کشورهای غربی منصوب کند تا آنها را متقاعد کند پس از پایان جنگ، میزبان آوارگان فلسطینی از منطقه غزه باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.