کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما نسبت به اصلاح جامعه بی تفاوت نیستیم. در مقام نجات افراد گرفتار شما پیشگیری می‌کنید. در اصلاح جامعه آنچه مهم است امرون به المعروف است. ابتدا حمایت و تعاون و تشویق داریم و در قدم بعد نهی از منکر انجام می‌شود. وقتی شما خوبی‌ها را رواج دادید و باز دیدید که کسی در محیط فرهنگی بی فرهنگ و هنجار شکن است یا در محیطی آدم بی حجاب و بد حجاب است باید نهی از منکر کرد.

به گزارش جماران؛ رییس ستاد امر به معروف گفت: علم به اخلاق و حرام و حلال زندگی بر همگان واجب است. آن‌ها که بی حجاب هستند معاند نیستند. آن‌ها جاهل هستند. باید برایشان کلاس آموزشی گذاشت. این آموزش طنین و آوازه دارد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نخستین همایش تجلیل و تکریم از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین و عرض ادب به مادران شهدا گفت: خداوند به همه مادران شهیدپرور و همسران بزرگوار شهدا پاداش خیر عنایت فرماید.

به نوشته مهر، وی ادامه داد: ما نسبت به اصلاح جامعه بی تفاوت نیستیم. در مقام نجات افراد گرفتار شما پیشگیری می‌کنید. در اصلاح جامعه آنچه مهم است امرون به المعروف است. ابتدا حمایت و تعاون و تشویق داریم و در قدم بعد نهی از منکر انجام می‌شود. وقتی شما خوبی‌ها را رواج دادید و باز دیدید که کسی در محیط فرهنگی بی فرهنگ و هنجار شکن است یا در محیطی آدم بی حجاب و بد حجاب است باید نهی از منکر کرد

صدیقی افزود: پیامبر اکرم صلوات الله علیه می‌فرمایند سه پایگاه را برجسته کنید و اگر این پایگاه‌ها باشد شما از همه پلشتی‌ها نجات پیدا خواهید کرد. اولین پایگاه علم است؛ لذا در تمام عبادت‌ها نقش اول معرفت است. امر به معروف شرایط و لوازم و مقدمات و تعقیبات دارد. این‌ها را باید یاد گرفت.

رییس ستاد امر به معروف گفت: علم به اخلاق و حرام و حلال زندگی بر همگان واجب است. آن‌ها که بی حجاب هستند معاند نیستند. آن‌ها جاهل هستند. باید برایشان کلاس آموزشی گذاشت. این آموزش طنین و آوازه دارد.

وی افزود: دومین پایگاه شهادت طلب و جهاد است. این پایگاه در کنار علم دو قدرت صعود به سوی خداست. اما پیامبر فرمودند این مسیر سه بال می‌خواهد. پایگاه سوم مادران شهدا هستند. پیامبر مادرانی را که به سختی فرزندان خود را بزرگ کردند در کنار مقام محققین و مراجع قرار داده است که نشان از عظمت حرکت آن‌ها است.

در پایان مراسم از جمعی از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر شهید علی خلیلی، شهید محمد محمدی، شهید حسینی تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.