​سردار سید رضی موسوی از مستشاران نیروی قدس سپاه که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت در جریان حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش جماران، سردار سیدرضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران باسابقه سپاه در جریان حمله ساعات قبل رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید.

وی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت.

 

شهید رضی (1)

 

سپاه: رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را می‌دهد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دوشنبه در اطلاعیه‌ای درباره شهادت سردار سید رضی موسوی اعلام کرد: به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تاکید می‌شود بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت. اطلاعات بیشتر متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

 

المیادین: «سید رضی» با شلیک ۳ موشک به شهادت رسید

درپی شهادت سید رضی موسوی مستشار ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در حمله زینبیه دمشق، خبرنگار شبکه خبری المیادین از دمشق گزارش داد که «دشمن با استفاده از سه موشک، سید رضی را به شهادت رساند.»

شهید رضی موسوی در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرده بود.

شهید رضی موسوی در نبردهای صحرا و حومه دمشق شرکت داشت و از افراد ثابت قدمی بود که حمله غرب حلب را دفع کرد.

 

شهید رضی (1)

 

وی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرونده سوریه بود.

شهید رضی موسوی طی سال‌های گذشته چندین بار مورد سوء قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

خبرنگار المیادین در تهران ادامه داد: شهید موسوی یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

 

اولین واکنش رژیم صهیونیستی به شهادت سید رضی موسوی مستشار ایرانی در سوریه

جروزالم پست به گفته مقامات اسرائیلی: اسرائیل انتظار دارد در جبهه شمالی به کشته شدن مستشار سپاه پاسداران پاسخ داده شود.

آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی: ارتش در حال آماده شدن برای پاسخ احتمالی ایران به کشته شدن مستشار سپاه پاسداران در سوریه است./ ایسنا

 

شهید رضی (4)

 

رئیسی در پیامی شهادت سردار سید رضی موسوی را تسلیت گفت 

رئیس جمهور در پیامی نوشت: این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت.

بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

 

شهید رضی (2)

 

جزئیات شهادت «سید رضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه:

منزل وی با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود


همسر او در آن ساعت در منزل حضور نداشت


سید رضی دیپلمات و رایزن دوم در سفارت ایران بود که اقامت دیپلماتیک در اینجا داشت

«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه  با اشاره به نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از یاران دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان، امروز ساعت ١۴ در سفارت کشورمان بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر، به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» رفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه همسر این شهید، معلم هستند، در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ١۶:٢٠ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

وی در ادامه به سوابق شهید موسوی اشاره کرد و افزود: ایشان، دیپلمات و رایزن دوم در سفارت کشورمان بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ این حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

اکبری افزود: صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند، به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

سفیر ایران در سوریه ادامه داد: ایشان در مدت زمان حضورشان در سوریه، فعالیت مستشاری داشتند.

به نوشته مهر، شهید سیدرضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

 

 واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار موسوی 

ناصر کنعانی - سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام تروریستی عصر امروز رژیم متجاوز صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی از مستشاران ایرانی مبارزه با تروریسم، در منطقه مسکونی زینبیه دمشق را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ایران حقوق خود را برای اتخاذ تدابیر لازم به این اقدام در زمان و مکان مناسب محفوظ می‌داند.

 

امیرعبداللهیان: تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد

به گزارش جماران، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: شهادت مستشار ایرانی مبارزه با تروریسم در سوریه، آقای سیدرضی موسوی را به خانواده محترم ایشان و دو ملت ایران و سوریه، صمیمانه تسلیت می‌گویم. این شهید بزرگوار سال‌ها در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی برای تامین امنیت ایران و منطقه علیه تروریست‌ها دلیرانه مبارزه کرد. تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد.

 

حزب الله لبنان شهادت سردار سید رضی موسوی را تسلیت گفت

حزب الله لبنان دوشنبه شب در بیانیه‌ای شهادت سردار سید رضی موسوی که در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه سیده زینب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تسلیت گفت.

ایرنا به نقل از المنار نوشت؛ در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: شهید سید رضی موسوی یکی از بهترین برادرانی بود که دهه‌ها در حمایت از مقاومت اسلامی لبنان تلاش کرد و در جنگ و جهاد همراه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.

حزب الله لبنان تأکید کرد، این جنایت به کارنامه سایر جنایات صهیونیست‌ها اضافه می‌شود و این مساله تجاوز آشکار، بی‌شرمانه و عبور از همه خطوط به شمار می‌رود.

حزب الله لبنان در پایان شهادت این سردار را به حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، فرماندهی سپاه پاسداران، خانواده وی و عموم ملت ایران تسلیت گفت.

حجم ویدیو: 2.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.