احمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای فضای مجازی خراسان رضوی گفت: دنیای ماده ‎پرست غرب امروز از طریق فضای مجازی فطرت پاک جوانان ما را هدف گرفته است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ضرورت رسیدگی و سازمان‌دهی فضای مجازی مورد تاکید است و باید روزنه نفوذ دشمن از این طریق با تولید محتوای غنی و هدفمند محافظت شود.

احمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای فضای مجازی خراسان رضوی افزود: دنیای ماده ‎پرست غرب امروز از طریق فضای مجازی فطرت پاک جوانان ما را هدف گرفته است.

وی بیان کرد: امروزه انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده که در یک رویداد با ابعاد جهانی همچون جنگ غزه، آحاد جامعه جهانی را مخاطب قرار می‌دهد و وجدان بیدار هزاران نفر از ملت‌های آزاده عالم را در دفاع از دین خدا و مردم مظلوم فلسطین پای‌کار می‌آورد.

 

یعقوب

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: این دستاورد انقلاب ملت ایران است؛ ملتی که تا پیش از این و در دوران رژیم طاغوت هیچ امکاناتی نداشت، اما اکنون نبرد تمدن‌ها، به‌ عنوان راهبردی‌ترین جنگ عالم را میدان‎ داری می‌کند.

علم الهدی گفت: وجه مشترک همه نظام‎های سیاسی جهان استکبار این است که مشغله فکری و اندیشه جوانان جامعه را به سخیف‎ ترین مسائل اخلاقی درگیر می‌کنند تا دغدغه امور راهبردی، مسائل کلان و باورهای اعتقادی به ذهن مردم راه پیدا نکند.

به گفته وی، در نظام دینی و اعتقادی که مردم همه ‎کاره آن هستند، فضای فرهنگی جامعه چه در عرصه حقیقی و چه مجازی باید محافظت شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست تشکیل جلسه شورای فضای مجازی را نخستین گام برای انسجام ‎بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه دانست و گفت: فعالیت بر این بستر نباید پراکنده باشد. اگر می‌خواهیم آرامش مردم با دروغ ‎پردازی رسانه‌های بیگانه دچار خدشه نشود، باید فضای مجازی به شیوه‌ای سازمان‎ یافته و اثربخش مورد توجه قرار گیرد.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: این شورا، ساتاری است که برای ریل‎ گذاری و هویت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و محتوایی در فضای مجازی شکل گرفته است. به‌زودی دبیرخانه اجرایی، عملیاتی و هدفمندی هم ذیل این شورا تشکیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که به تشکیلات شورای فضای مجازی هویت عملیاتی مؤثرتری داده شود. سطح خدمات این شورا نیز به همه حوزه‌ها از جمله موضوع زیارت تسری پیدا خواهد کرد تا بتوان از ظرفیت آن برای ارتقای خدمات قابل‎ ارائه به زائران در پیک‎های زیارتی استفاده کنیم.

دبیر شورای فضای مجازی خراسان رضوی هم گفت: این استان رتبه دوم شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حوزه ارتباطات را به خود اختصاص داده است.

سیدحمید رضا روح بخش افزود: اکنون بیش از ۴۳۳ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ مرکز رشد به تولید برنامه های تحت ‎وب مشغول هستند.

وی بیان داشت: نقطه امید ما نیز آموزش بیش از پنج هزار نیروی بسیج در دوره‌های ویژه سواد رسانه و تولید محتوای مجازی است و این برنامه‌ریزی به‌طور جدی وجود دارد که ۲۳۰ هزار دانشجو و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.