عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه کمبود دارو نداریم، تصریح کرد: وضعیت دارو ما نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است ولی اگر موردی درباره کمبود دارو در مراکز درمانی وجود دارد معرفی کنید تا بررسی کنیم.

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: در کشور کمبود دارو نداشته و برنامه ای هم برای افزایش قیمت نداریم.

بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره علت کمبود شیرخشک، گفت: علت کمبود شیرخشک، مابه التفاوت بالای قیمت آن در داخل با کشورهای همسایه بود که به قاچاق آن منجر شد.

وی یادآور شد: میزان قاچاق شیرخشک به خصوص به کشورهای همسایه و مصارف غیرموردی در قنادی ها و جاهای دیگر زیاد بود و به همین دلیل شیرخشک زیر دو سال را با همان قیمت قبل به داروخانه ها تحویل دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره خروج متخصصان و پزشکان اظهار داشت: ما میزان تربیت نیروی انسانی را افزایش دادیم و سالانه ۱۰ هزار پرستار تربیت می کنیم و متناسب با نیاز کشور، نیروی انسانی تربیت می کنیم. میزان پذیرش پزشکی را هم به بیش از ۱۲ هزار نفر و متخصص را به بالای ۵ هزار نفر رسانده‌ایم و نیاز کشور را با تربیت کادر درمان تامین می کنیم.

وی درباره قیمت دارو گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت دارو نداریم البته این قیمت بستگی به تورم هم دارد.

عین اللهی با بیان اینکه کمبود دارو نداریم، تصریح کرد: وضعیت دارو ما نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است ولی اگر موردی درباره کمبود دارو در مراکز درمانی وجود دارد معرفی کنید تا بررسی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.