مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی یادداشتی نوشت: از اینکه کشور و جامعه ما از حضور امام محروم است، متأسف هستیم اما هر انسانی عمر محدودی دارد. آنچه برای یک عالم و متفکر، و در جهان‌بینی مادی یک سیاستمدار، اهمیت دارد، ماندگاری آراء و نظریات اوست. با این نگاه، امام خمینی(ره) امروز زنده است، چون آرمان‌های او زنده و زاینده است. آرمان‌های او، که از سرچشمه معارف اسلامی نشأت گرفته، به دلیل جهان‌شمولی این دین و آیین با فطرت انسانی سازگار است.

به گزارش جماران؛ مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی یادداشتی در خبرگزاری ایرنا نوشت:

در چند سال گذشته با ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و از مرقد ایشان به استقبال هفته کتاب رفته‌ایم. ادای احترام و تجدیدمیثاق یک حرکت نمادین است، اما برای ما دست‌اندرکاران هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران یک کار نمایشی نیست؛ بلکه یک قرار سالیانه و سنگ نشانه‌ای برای گم نشدن راه، ارزیابی مسیر طی شده و تنظیم مجدد جهت‌گیری‌ها با اهداف اصلی و اصیل انقلاب اسلامی و آرمان‌های بنیان‌گذار آن است. نباید فراموش کنیم که ما مدیران فرهنگی، مسئول اجرای آن اصول و پیگیری این آرمان‌ها هستیم.

از اینکه کشور و جامعه ما از حضور امام محروم است، متأسف هستیم اما هر انسانی عمر محدودی دارد. آنچه برای یک عالم و متفکر، و در جهان‌بینی مادی یک سیاستمدار، اهمیت دارد، ماندگاری آراء و نظریات اوست. با این نگاه، امام خمینی(ره) امروز زنده است، چون آرمان‌های او زنده و زاینده است. آرمان‌های او، که از سرچشمه معارف اسلامی نشأت گرفته، به دلیل جهان‌شمولی این دین و آیین با فطرت انسانی سازگار است.

در منظومه فکری امام، مسئله قدس و فلسطین یکی از مهم‌ترین این آرمان‌هاست. علی رغم ناراحتی از مظلومیت مردم غزه و شهادت بیش از ۱۰ هزار نفر و انزجار از رژیم غاصب و صهیونیستی، آنچه تحمل این مصیبت را آسان‌تر می‌کند و دل را تسلی می‌دهد، زنده‌تر شدن آرمان فلسطین در جهان و خیزش ملت‌های غرب و شرق علیه اسرائیل است. عملیات طوفان الاقصی فارغ از ضربه‌ای که از حیث نظامی و سیاسی بر ارتش مدعی رژیم اشغالگر قدس وارد آورد، هویت و چهره پلید این رژیم را افشا کرد.

اگر می‌خواستیم برای نسل جدید عمق ماجرای فلسطین و جنایت صهیونیست‌ها را تبیین و تشریح کنیم به سادگی و راحتی فراهم نمی‌شد؛ اما این جنایات چهره پلید این رژیم را برای نسل جدید به نمایش گذاشت. با استفاده از وصیت امیرالمؤمنین علیه السلام در مراقبت از عمل به قرآن، باید به ملت‌های مسلمان و بیش از آن دولت‌ها، هشدار داد که مبادا دیگران در انجام تکلیف در موضوع فلسطین از ما سبقت بگیرند.

در پایان بر اهمیت انتقال این آرمان‌ها، که درستی خود را در طول سالیان ثابت کرده‌اند، به نسل جدید تأکید می‌کنم؛ به خاطر ماهیت هویتی و اندیشه‌ای «آرمان» وظیفه ما مدیران و مجریان فرهنگی است که آنها را به نسل جدید منتقل کنیم. سخن گفتن از این اصول به زبان نسل جدید و با ابزار هنر نیاز فوری فضای فرهنگی امروز است؛ چنانکه در همین موضوع فلسطین محصولات فرهنگی مناسب گروه سنی کودک و گروه سنی نوجوان انگشت‌شمار است.

آنچه برای یک عالم و متفکر و در جهان‌بینی مادی یک سیاستمدار اهمیت دارد، ماندگاری آراء و نظریات اوست، با این نگاه امام خمینی(ره) امروز زنده است، چون آرمان‌های او زنده و زاینده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.