راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم و دانش‌آموزان در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش جماران؛ راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم و دانش‌آموزان تهران از میدان فلسطین به‌سمت لانۀ جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد. 

 

حجم ویدیو: 2.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37
  • راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در زاهدان

     

  • راهپیمایی ۱۳ آبان در شیراز

     

  • سرلشکر باقری: ملت ایران به الگویی موفق برای ملت‌های آزاده جهان بدل شده است

    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به مناسبت ۱۳ آبان، با صدور پیامی، نوشت: ملت بزرگ ایران نه تنها در مقابل دشمنی‌ها، تحریم‌ها و جنگ‌های دشمن سرخم نکرده که اکنون به الگویی موفق برای ملت‌های استقلال‌خواه و آزاده جهان بدل شده است.

    متن کامل پیام سردار سرلشکر محند باقری به شرح زیر است:

    سیزدهم آبان سالروز سه حادثه مهم در تاریخ معاصر ایران را گرامی می‌دارم؛ روزی که در مقاطع مختلف تاریخی منشأ تحولاتی شگرف شد.

    تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت ده‌ها دانش آموز معترض در دانشگاه تهران توسط نظام منحوس شاهنشاهی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸.

    شاید بتوان گفت که ویژگی این سه حادثه تاریخی دمیدن روح بیداری و مبارزه با استکبار در کالبد ملتی خسته از نظام ستم شاهی است. بیداری‌ای که در نهایت به انقلاب شکوهمند اسلامی و فروپاشی نظام مستبد و وابسته منجر شد.

    سیزده آبان بهای استقلال‌خواهی ملتی است که به رهبری امام خمینی، برای همیشه پای استعمار و استکبار را از ایران قطع کرد و راز خصومت‌های چهار دهه گذشته با این انقلاب مردمی در همین نکته نهفته است.

    ملت بزرگ ایران اما نه تنها در مقابل دشمنی‌ها، تحریم‌ها و جنگ‌های دشمن سرخم نکرده که اکنون به الگویی موفق برای ملت‌های استقلال‌خواه و آزاده جهان بدل شده است.

    حوادث این روزهای ملت مظلوم فلسطین، شاهدی بر این مدعاست. مردم جهان از یک‌سو شاهد جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونستی با حمایت آشکار آمریکا و دیگر سران غربی است و از سوی دیگر، استقامت و پایداری ملت بی‌دفاع غزه را به نظاره نشسته است. یک سوی این میدان منازعه نابرابر دنیای استکباری با همه توش و توان خود است و سوی دیگر ملتی مظلوم با کمترین امکانات دفاعی اما با ایمانی استوار، که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این جنگ صحنه‌ی بارز جنگ حق و باطل است.

    اکنون وجدان‌های بیدار جامعه بشری در چهار سوی عالم به خون‌خواهی زنان و کودکان غزه برخاسته‌اند و فریاد حق طلبی آنها تا درون کاخ‌های زر و زور و تزویر سران دولت‌های استکبار پیش رفته است؛ و مگر رسالت و مأموریت انقلاب اسلامی چیزی جز این بود که ملت‌های تحت ستم را بیدار کند و روح عدالت و استقلال‌خواهی و مبارزه با ظلم و ظالم را در پهنه عالم با پیام خود بگستراند.

    بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ

    بلکه ما حق را بر سر باطل می‌کوبیم تا آن‌را هلاک سازد، و به این ترتیب باطل محو و نابود می‌شود. [سوره انبیا آیه ۱۸]

    ان‌شاءالله

    رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

    سرلشکر پاسدار محمد باقری

     

  • بیانیه ارتش به مناسبت ۱۳ آبان: امروز غزه شاهد هولوکاست واقعی است

    وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: همانند گذشته بر سر عهد، تداوم تلاش‌ها در راه پیشرفت و تولید قدرت و امنیت برای میهن عزیزمان پایبند و پایمردیم و به دشمنان هشدار می‌دهیم آنچه را قبلا آزمودند دوباره نیازمایند.

    دربیانیه وزارت دفاع به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان آمده است: « ۱۳آبان یادآور وقایع بزرگ و تاریخی همچون تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون، ‌کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی توسط دژخیمان رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است به واقع این روز نماد گسستن زنجیر استعمار و ویرانی بنای استکبار آمریکا توسط ملت مسلمان ستمدیده و آزاده ایران است، این روز برای ملت ما یادآور ‌جهاد و نبرد دائمی و مستمر حق علیه باطل است.

    امسال، تلاقی بزرگداشت این روز مهم با جنایات وحشیانه رژیم منفور و کودک‌کش صهیونیستی، بار دیگر چهره کریه و ریاکار آمریکا در حمایت و همدستی با این رژیم غاصب و جنایات وحشیانه آن را نمایان کرد تا بار دیگر بر همه جهانیان و ملت عزیز ایران حقانیت و حکمت کلام نورانی امام خمینی (رض) مشخص گردد که فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است.

    سال‌هاست که وجود منحوس آمریکا منشا دخالت، اختلاف، کودتا، اغتشاش و دست اندازی به منابع ملت ها و هم چنین کشتار ، جنایت ، ناآرامی و بحران در مناطق مختلف جهان است . ایجاد، تحمیل و مشارکت در ده ها جنگ کوچک و بزرگ در یک قرن اخیر موید خوی پلید و خبیث این دولت آتش افروز است که شعله های شرارتش در اقصی نقاط جهان زبانه می کشد و دامن ملت های جهان را گرفتار نموده است. ایستادگی و مقاومت در برابر این شیطان بزرگ تنها راه نجات و رهایی از آن و درست ترین مسیر است، درسی که ملت بزرگ ایران از قیام عاشورایی امام حسین علیه السلام آموخت و امروز الگویی موفق برای ملت های مستضعف و مظلوم جهان شده است.

    میهن عزیز و اسلامی ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با گذر از حوادث و توطئه‌های مختلف، روزبه‌روز با اقتدار و با پشتوانه‌ی ملت غیور و انقلابی و فرماندهی داهیانه رهبر عظیم الشان انقلاب ،حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه های گونان نائل آمده است و با فتح قله‌های علم و فن‌آوری و توفیق در دستاوردهای علمی، صنعتی، نظامی و اقتصادی موجب تحیّر و سرخوردگی دشمنان شده و سال هاست با موفقیت هایی که کسب نموده مورد بغض و کینه‌ی آمریکا و اذنابش قرار گرفته است. به فضل الهی ایران اسلامی کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه و جهان است که به دلیل همین پیشرفت‌های چشمگیر، خاری در چشم دشمنان شده و همیشه به طرق مختلف با انواع جنگ ترکیبی، جنگ رسانه ای، جنگ محاسباتی، توطئه ، براندازی و تحریم روبرو شده است. ولیکن با اعتقاد و اعتماد به الطاف وتفضلات حق تعالی و با غیرت دینی و ملی ضمن خنثی سازی این فتنه ها و تبدیل آن به فرصت ، از پیچ تاریخی حساس عبور کرده و ان شا الله نقش مهمی در هندسه نظم نوین جهانی ایفا خواهد نمود و صد البته دشمنان انقلاب اسلامی در این مسیر با توجه به وعده الهی، شکست مفتضحانه ای خواهند خورد.

    مدیران، دانشمندان، متخصصان، مهندسان و کارکنان وزارت دفاع و خانواده آنان ،ضمن ادای احترام به همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۱۳ آبان، بار دیگر با آرمان های بلند امام راحل ، شهدا و انقلاب تجدید بیعت نموده و با فرماندهی معظم‌ کل قوا میثاقی دوباره بسته و از همه مردم بابصیرت، متدین و غیور همیشه در صحنه ایران سرفراز اسلامی برای شرکت پرشور وشعور، دشمن شکن و الهام بخش در راهپیمایی ۱۳ آبان در این مقطع زمانی حساس دعوت می نماید و اعلام می کند همانند گذشته بر سر عهد، تداوم تلاش ها در راه پیشرفت و تولید قدرت و امنیت برای میهن عزیزمان پایبند و پایمردیم و به دشمنان هشدار می دهیم آنچه را قبلا آزمودند دوباره نیازمایند .

  • بیانیه ارتش به مناسبت ۱۳ آبان: امروز غزه شاهد هولوکاست واقعی است

    ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۱۳ آبان ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، بیانیه‌ای صادر کرد:

    فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست جوانان انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی در سال ۱۳۵۸، نقطه عطفی در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی است که نقش مهمی در کوتاه کردن دست استکبار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

    با گذشت بیش از چهار دهه از حماسه به یادماندنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به دست دانشجویان بصیر و انقلابی، همچنان شور استکبارستیزی که نشأت گرفته از آرمانهای انقلاب و امام راحل (ره) است در جوانان غیور و ولایی میهن اسلامی موج می‌زند و مرگ بر آمریکا به عنوان خط مشی در آمده است.

    خباثت و دشمنی آمریکا با ملت ایران دیرینه است و جنایت‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله حمله نظامی مستقیم، تحریک و حمایت از رژیم بعثی و گروه‌های مخالف سیاسی، سازماندهی گروهک‌های تروریستی، تحریم‌های ظالمانه، راه اندازی جنگ نرم و… مرتکب شده است که ملت ما هرگز این صدمات را فراموش نمی‌کند.

    گذشت قریب به ۴۵ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، پیام این انقلاب استکبارستیز را به گوش ملت‌های مستضعف و مسلمان جهان و منطقه رسانده و کشور عزیز ایران را با طی مسیر بالندگی، به قدرت تعیین کننده در منطقه غرب آسیا مبدل ساخته است.

    امروز آثار مجاهدت دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام (ره) در نفی استکبار و استعمار را در اعتلا و عزت ایران و ایرانیان در بسیاری از نقاط جهان شاهدیم.

    دستیابی به توان نظامی بازدارنده، پیشرفت‌های شگرف در علوم و فناوری‌های نوین و برخورداری کشور از موقعیت بی نظیر در طول دوران‌های اخیر، ثمره رشادت و اقدام شجاعانه و انقلابی نوجوانان و جوانان غیور و بصیر میهن اسلامی در ۱۳ آبان سال‌های ۵۷ و ۵۸ است.

    جوانان انقلاب اسلامی در راستای تحقق شعار "نظم نو جهانی با نسل آرمانی" امروز می‌توانند در نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مؤثر باشند و این نسل آرمانی با حضور و اقدام خود به عنوان مهمترین عامل در تکمیل طرح نظم سازی، جامعه سازی و تمدن سازی نقش آفرینی کنند.

    در برهه کنونی بار دیگر نقاب از چهره ضد انسانی استکبار جهانی برگرفته شده است. آمریکای جنایتکار با حمایت و پشتیبانی از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، هویت پلید خود را در برابر جهانیان آشکارتر ساخته است.

    امروز غزه شاهد هولوکاست واقعی است و عامل اصلی قتل عام مردم مظلوم این سرزمین، آمریکای جنایتکار است که از رژیم صهیونیستی حمایت‌های سیاسی و پشتیبانی گسترده تسلیحاتی به عمل می‌آورد.

    ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی داشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و ارج نهادن به اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در ۱۳ آبان ۵۸، قاطعانه جنایات ضدبشری رژیم منحوس صهیونیستی و نسل کشی این رژیم در غزه را که با حمایت مستقیم و آشکار استکبار جهانی صورت می‌پذیرد، محکوم نموده و به ملت شریف ایران بشارت اتحاد، انسجام و یک صدایی آزادگان جهان و حکومت‌ها در محکومیت جنایات آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و پیروزی جبهه حق علیه باطل و ظهور عدالت گستر جهان حضرت مهدی موعود (عج) را می‌دهد.

     

  • اعلام حمایت مردم از غزه

     مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران از ساعت ۹ صبح از میدان فلسطین آغاز شد.

    راهپیمایان قرار است به سوی لانه جاسوسی سابق آمریکا در خیابان آیت الله طالقانی حرکت کرده و در طول مسیر برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.

    معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت:  امروز عده‌ای از مادران با کالسکه به یاد مادران فلسطینی و بچه‌های فلسطینی در این مسیر راهپیمایی با بچه‌هایشان حرکت می‌کنند.

    ایستگاه‌های فرهنگی، اجرای‌های گروه‌های سرود، ایستگاه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در طول مسیر در حال فعالیت هستند.

    مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن محکومت سیاست‌های آمریکا و اسرائیل حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی راهپیمایی 13 آبان
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.