امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع درباره آخرین دستاوردهای دفاعی گفت: ما هرچیزی را که بتوانیم به مرحله تولید برسانیم و بشود رونمایی کرد تا تحویل نیروهای مسلح شود و به ارتقا توان دفاعی کمک کند، حتما اعلام خواهیم کرد موارد متعددی وجود دارد که در زمان خودش معرفی خواهد شد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر دفاع گفت:‌ سامانه پدافندی جدید به نام شهید علی‌وردی نام‌گذاری شده است و این سامانه پدافندی دارای بردبلند است و در زمان خودش جزئیات آن منتشر خواهد شد.

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات رونمایی از آخرین سامانه موشکی وزارت دفاع گفت: سامانه پدافندی جدید به نام شهید علی‌وردی نام‌گذاری شده است و این سامانه پدافندی دارای بردبلند است و در زمان خودش جزئیات آن منتشر خواهد شد. 

وزیر دفاع درباره تاثیر ارتباط دیپلماسی درباره تعاملات نظامی با کشورهای مختلف چیست گفت: ما از قبل هم با کشورهای مخلتف این ارتباط را داشتیم، تعاملات نظامی می‌تواند کمک کند که این تعاملات بیشتر شود و صرفا هم تعاملات نظامی نیست. بحث‌های علمی غیرنظامی هم است و این می‌تواند خیلی کمک کند. پایان تحریم‌های تسلیحاتی می‌تواند حتماً صادرات و واردات ما در حوزه دفاعی را افزایش دهد.

وزیر دفاع درباره آخرین اقدامات وزارت دفاع برای دولت هوشمند گفت: وزارت دفاع در مسیر خود است و با توجه به اینکه در این موضوع، از نظر علمی و فناوری هم پیشگام است، در این زمینه، در جهت سامانه‌های خود و مباحث نظامی هم کار می‌کند و در جایی هم که بتواند به کشور کمک کند بدون توجه به مباحث رقابتی حتما این کار را می‌کند. 

وی درباره ارتباط هوشمند با سایر کشورها هم گفت: ما با کشورهای زیادی ارتباط داریم، سامانه‌های ما پیشرفته است و حتما در تعاملاتی که با آن‌ها داریم این موضوع در نظر گرفته می‌شود. در جاهایی ما به آنها کمک می‌کنیم و در جایی هم از کمک آن‌ها استفاده می‌کنیم. 

وزیر دفاع درباره تاثیر سامانه پدافندی جدید در جنگ‌های ترکیبی گفت: ما در حوزه پدافندی از یک قابلیت‌های بالایی برخوردار هستیم به طوری که خیلی از کشورها درخواست دارند بعضی از سامانه‌های ما را خریداری کنند. به دلیل آنکه این موضوعات پدافندی است تمام شرایط و مقرارت بین‌المللی را لحاظ می‌کنیم. در این زمینه با خیلی از کشورها ارتباط داریم و در داخل کشور نیز این توانمندی را داریم یعنی تاکید می‌کنم در حوزه پدافندی جزو معدود کشورهایی هستیم که می‌توانیم از فضای کشور محافظت کنیم. 

وزیر دفاع درباره جنگ غزه گفت: هر کشوری که در یکی از سطوح غافلگیری واقعا غافلگیر شود و نتواند آن را پیش‌بینی کند می‌توانیم در سامانه دفاعی بگوییم که ضعیف شده است. رژیم صهیونیستی در سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی تضعیف شد. اگر یک قدرتی در این چنین سطحی غافلگیر شود می‌شود گفت در حال فروپاشی است. رژیم صهیونیستی توسط گروه‌های مبارز فلسطینی دچار غافلگیری شد، این نشان می‌دهد تمام آن ادعاهایی که در زمینه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی داشتند، یک فریبی بیش نبوده است و برخی کشورهایی که غافل هستند این موضوع را باور کردند و واقعیت رژیم صهیونیستی مشخص شد.

وی گفت: آن‌ها در یک باتلاقی رفتند که به نظر من امکان اینکه بتوانند خود را ترمیم کنند یا از باتلاق خارج شوند وجود ندارد. آمریکایی‌ها هم که سرآمد خطاهای راهبردی و محاسباتی هستند آن‌ها هم در کنار این‌ها در باتلاق قرار گرفتند و قطعا ضربه خواهند خورد. به هر حال کشورهای منطقه، آزادی خواهان، مردم منطقه و مسلمانان جهان تا یک حدی صبر دارند و حتما همه کشورها گزینه‌های مختلفی روی میزهای خودشان دارند و آنها را بررسی می‌کنند. اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود و آن‌ها از خطاهای بزرگ، کشتار و جنایات بزرگی که مرتکب می‌شوند، برنگردند، حتما آسیب‌های جدی در منطقه و فرامنطقه خواهند دید و حتی کشورهای اروپایی دارند به این‌ها کمک می‌کنند، باید مراقبت کنند که دچارخشم و غضب مسلمانان جهان واقع نشوند. 

وزیر دفاع درباره آخرین دستاوردهای دفاعی گفت: ما هرچیزی را که بتوانیم به مرحله تولید برسانیم و بشود رونمایی کرد تا تحویل نیروهای مسلح شود و به ارتقا توان دفاعی کمک کند، حتما اعلام خواهیم کرد موارد متعددی وجود دارد که در زمان خودش معرفی خواهد شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.