انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا) در بیانیه ای اعلام کرد: صدور احکام اولیه در مورد خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی که بیش از یک سال است در زندان به سر می‌برند، تناسبی با حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ندارد. ضرورت کنکاش در خصوص وقایع مهمی چون موضوع مرگ خانم مهسا امینی بخشی از وظایف خبر نگاران است؛ تلاش صاحبان قلم، روزنامه‌نگاران و اندیشمندان، برای انعکاس اخبار و تحلیل در پی وقایع تلخ سال گذشته که مخاطرات جدی را برای ثبات اجتماعی کشور به همراه داشت، انکار ناپذیر است.

به گزارش جماران؛ انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا) در اعتراض به حکم الهه محمدی و نیلوفر حامدی بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند.

انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا) در اعتراض به حکم الهه محمدی و نیلوفر حامدی بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

به نام خداوند هستی بخش

صدور احکام اولیه در مورد خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی که بیش از یک سال است در زندان به سر می‌برند، تناسبی با حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ندارد. ضرورت کنکاش در خصوص وقایع مهمی چون موضوع مرگ خانم مهسا امینی بخشی از وظایف خبر نگاران است؛ تلاش صاحبان قلم، روزنامه‌نگاران و اندیشمندان، برای انعکاس اخبار و تحلیل در پی وقایع تلخ سال گذشته که مخاطرات جدی را برای ثبات اجتماعی کشور به همراه داشت، انکار ناپذیر است. آنان با همت و عزم جدی بیش از پیش موجبات پایداری ساختار اجتماعی رافراهم کردند. کم توجهی و نادیده انگاشتن تلاش‌های این گروه از فعالان عرصه رسانه با صدور احکامی از این دست بیش از هر چیز فرصت‌های لازم برای حفظ مرجعیت خبر در داخل کشور را با دشواری روبه رو می‌کند.

شاید این تلاش پر خطر به مذاق برخی از ارکان صاحب قدرت خوش نیاید، اما برای عموم جامعه احساس اطمینان از امکان ایجاد فضای آزاد در کشور را به ارمغان آورده است. روزنامه نگاران و خبرنگاران یکی از دغدغه‌مندان اصلی برای حفظ منافع ملی هستند که باید حرمت‌شان را محفوظ بداریم.

در این میان فیلمی که توسط برخی رسانه‌ها در خصوص اقدامات این دو روزنامه‌نگار منتشر شد، نه تنها تاییدی برای جرم‌های اعلامی نبود بلکه نشان از تلاش، پیگیری و ممارست در امر روزنامه‌نگاری حرفه‌ای داشت. این انجمن با تکیه بر رسالت خبر نگاری و روزنامه‌نگاری امید دارد رای صادره از سوی قضات محترم دادگاه در مرحله تجدید نظر نقض گردد و آراء صادره بارقه امید در استمرار تلاش صاحبان قلم در کشور را فراهم کند.

انجمن روزنامه نگاران زن (رزا) دوم آبان 1402

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.