مراجع عظام تقلید عظام آیات سیستانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، سبحانی، بشیر نجفی و نوری همدانی در بیانیه و پیام هایی جداگانه بمباران مستمر نوار غزه را محکوم کردند و از همگان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت کردند.

به گزارش جماران؛ متن بیانیه و پیام های مراجع عظام تقلید بدین شرح است:

آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالیقدر جهان تشیع بیانیه‌ای درباره بمباران مداوم نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه مناطق مختلف نوار غزه صادر کرد.

در بیانیه آیت‌الله العظمی سیستانی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نوار غزه این روزها در معرض بمباران مداوم و حملات شدید و کم‌سابقه‌ای قرار دارد که تا این لحظه منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از شش هزار غیرنظامی بی‌گناه شده و افزودن بر آن، موجب آوارگی شمار زیادی از مردم و تخریب مناطق مسکونی گسترده شده است، این بمباران مناطق مختلقی را هدف گرفته به طوری که مکان ایمن برای پناه مردم باقی نمانده است.

در عین حال، ارتش اشغالگران محاصره نفسگیری بر نوار غزه اعمال کرده که اخیرا حتی آب و غذا و دارو و دیگر الزامات زندگی را هم شامل شده و خسارت و مشکلات بسیاری برای مردم بی‌نوا به بار آورده است، گویی با این اقدامات به دنبال انتقام گرفتن از آنها و جبران خسارت‌های سنگین و شکست بزرگ در رویارویی‌های اخیر است.

همه این اقدامات در برابر دیدگان تمام جهانیان در حال روی دادن است و هیچ مانع و بازدارنده‌ای در مقابل این حملات وجود ندارد بلکه برخی از این اقدامات جنایتکارانه پشتیبانی کرده و به بهانه دفاع از خویشتن، آن را توجیه می‌کنند!

در این میان، همه جهان باید در مقابل این توحش شدید بایستند و مانع از زیاده‌روی نیروهای اشغالگر در اجرای طرح‌هایشان برای آزار و اذیت بیشتر مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین شوند.

پایان دادن به تراژدی این مردم عزیز –که هفت دهه است ادامه دارد-با تحقق حقوق مشروع‌شان و برچیدن اشغالگری از اراضی غصب شده تنها راه برای برقراری امنیت و صلح در این منطقه است و بدون تحقق این امر، مقاومت در برابر متجاوزان ادامه خواهد داشت و چرخه خشونت همچنان جان‌های بی‌گناه بیشتری را به کام مرگ خواهد کشاند.

 

دعوت  آیت الله العظمی جوادی آملی به حمایت از مردم فلسطین

 

آیت الله جوادی آملی با اشاره به برگزاری اجتماع حوزویان، همگان را به حضور در این اجتماعات در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت کرد.

آیت الله جوادی آملی در پایان جلسه درس خارج فقه امروز خود اظهار داشت: «نکته مهمی که یادمان نرود، دعاهایی که انسان در سحر می خواند یا در نماز می خواند، آنها سر جای خود محفوظ است ولی به دعاهای جمعی باید بها داد.

وی  ادامه داد: اگر عزیزان ما امروز در مدرسه فیضیه یا جای دیگر جمع می شوند برای حمایت از «طوفان الاقصی» فلسطین، این یک کار رسمی است. حالا ما در سحرها دعا کردیم یا در نماز دعا کردیم، آنها سر جای خود محفوظ است، آنها بیننا و بین الله است اما وقتی فرمود: « وَلْیُرَ عَلَیْکَ اَثَرُ النعمة»، در اجتماعات شرکت کنید، حضور جمعی داشته باشید، سعی کنید عظمت خود را نشان دهید، از مظلومین دفاع کنید، از مظلومین حمایت کنید، اینها هم باید سر جای خود محفوظ باشد. غرض این است که دعای سحر خیلی اثر دارد، دعای نماز خیلی اثر دارد، ما هم الحمدلله این کارها را می کنیم اما حضور در جمع اثر دیگری دارد. حالا ان شاء الله بعد از درس در اجتماع شرکت کنید.

حالا ان شاء الله با دعا و اخلاص در مراسم شرکت کنید و نصرت همه عزیزان خصوصا این محرومان فلسطین را از خداوند مسئلت کنید.»

 

بیانیۀ  آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پی وقایع اخیر در فلسطین

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ

عملیات خیره کننده و بی سابقۀ رزمندگان و جوانان فلسطینی، ضربۀ سخت و جبران ناپذیری بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و در بُعد نظامی و امنیتی و اطلاعاتی، آبروی این رژیم پوشالی را چنان از بین برد که هرگز اعاده نخواهد شد.

تمامی این حرکت ها، نشأت یافته از ظلم و ستم و غصبی است که رژیم اسرائیل ده ها سال بر مردم مظلوم فلسطین وارد کرد‌ه؛ مظلومانی که با مقاومت و همبستگی خود ثابت کردند که وعدۀ الهی در یاری آنان محقق گردیده است.

رژیم سفاک صهیونیستی که اکنون در پایان عمر خود قرار گرفته، درنده خویی را به نهایت رسانده و مردم فلسطین و صاحبان اصلی آن دیار را به وحشیانه ترین شکل، مورد هجوم قرار داده است؛ از این رو لازم است همۀ مسلمانان جهان و دولت های اسلامی به هر صورتی که برایشان مقدور است از این مظلومان دفاع کنند و بدانید پیروزی نهایی برای مستضعفان است.

ضمناً عموم مقلدان مجاز هستند یک سوم سهم مبارک امام علیه السلام را جهت یاری مردم فلسطین و آسیب دیدگان آنها مصرف نمایند.

 

آیت‌الله العظمی سبحانی: جامعه جهانی و کشورهای بیدار اسلامی درباره حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به پا خیزند

 

در بیانیه آیت‌الله سبحانی چنین آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مدتی است که اخبار متأثر کننده از سرزمین‌های فلسطین اشغالی به گوش می‌رسد و تصاویر دلخراش از رسانه‌های جهان مخابره می‌شود. زنان و کودکان و مردم مظلوم فلسطین که قریب 70 سال است از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و سرگردان شده‌اند در شدید‌ترین حملات بی‌سابقه به خاک و خون کشیده و حتی آب و غذا و دارو را بر روی آنان بسته‌اند.

انتظار می‌رود جامعه جهانی و کشورهای بیدار اسلامی درباره این حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به پا خیزند و از سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی انتظار می‌رود با اقدامات مؤثر خود هر چه سریع‌تر حملات به مردم غزه به پایان پذیرفته و عمل این رژیم اشغالگر را محکوم کنند.

 

آیت‌الله العظمی بشیر نجفی: همه انسان‌های آزاده برای استرداد اراضی غصب شده در کنار مردم فلسطین بایستند

 

در متن بیانیه آیت‌الله العظمی النجفی آمده است:

کلما أوقدوا نارا للحرب أطفأها الله ویسعون فی الأرض فسادا والله لا یحب المفسدین.

نجف اشرف همواره پشتیبان مساله فلسطین و همه مسائل به‌حق امت اسلامی بوده است، ما از چند روز پیش، حملات رژیم ظالم صهیونیستی در فلسطین را پیگیری می‌کنیم؛ حملاتی که منجر به شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور مظلوم شده است و این امر تنها به دلیل مطالبه حقوق برحق‌شان در بازستاندن اراضی غصب شده است.

ما ضمن مسالت از خداوند متعال برای زدودن این غم و اندوه از امت اسلامی، از انسان‌های آزاده جهان می‌خواهیم در کنار مردم مبارز فلسطین در دفاع از حقوق‌شان در استرداد اراضی غصب شده، بایستند چرا که ریشه‌کن‌‌سازی این غده سرطانی تنها به دست مومنان آزاده امکان‌پذیر خواهد بود.

 

آیت الله العظمی نوری همدانی: حملات اخیر به رژیم صهیونیستی پاسخ به جنایات این رژیم کودک کش بوده است

 آیت الله نوری همدانی در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه اظهار داشت: حملات اخیر به رژیم صهیونیستی در واقع پاسخ به جنایات این رژیم کودک کش بوده است که سالهاست با غصب سرزمین فلسطین مشغول تخریب و ظلم به یک ملت است.

وی از کشورهای اسلامی خواست تا محور مقاومت را تقویت نموده و از بی تفاوتی نسبت به موضوع فلسطین دست بردارند و به فکر عادی سازی با کشوری که قادر به حفظ خود نیست و یک حکومت جعلی و رو به زوال است نباشند.

وی  سخنان مهم امام راحل رحمت الله علیه در محو رژیم صهیونیستی و پیش‌بینی رهبری درباره محقق شدن آن را مهم دانست و افزود: راهی جز وحدت همه در برابر این رژیم فاسد وجود ندارد. انشاءالله این پیروزی مقدمه فتح کامل باشد و بیت المقدس بطور کامل در اختیار مسلمانان قرار بگیرد.

 

آیت الله العظمی نوری همدانی با اختصاص یک سوم سهم امام (ع) در حمایت از مردم فلسطین موافقت کرد

متن پیام این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و بی توجهی و کم تحرکی کشورهای اسلامی و سکوت مرگبار سازمان های مدعی آزادی و حقوق بشر و همراهی بعضی از کشورهای غربی با این جنایت، بر همه ملت ها لازم است ضمن اعلام انزجار از این حملات و کشتار بی رحمانه، هر نوع کمک را به این ملت مظلوم به هر طریقی شده‌ است برسانند و مقلدین مجازند یک سوم از سهم مبارک امام (علیه السلام) را به این موضوع اختصاص دهند.

 

 بیانیه دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وقایع تلخ و اسفناک روزهای اخیر در سرزمین فلسطین و محاصره و به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه غزه توسط رژیم اشغالگر، بار دیگر همه انسان‌های آزاده و دردمند را نگران و اندوهگین کرده است. جان صدها انسان مظلوم از دست رفته و جان صدها هزار انسان دیگر در سرزمین فلسطین همچون چند دهه گذشته، بازیچه سیاستمداران استعمارگر و دشمنان اسلام قرار گرفته است.

بدین وسیله نگرانی و اندوه خود را از تشدید این بحران اعلام داشته و از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که با قاطعیت به پایان دادن این فاجعه بزرگ کمک کنند و با تدابیر خود مانع از تکرار این وقایع تلخ شوند. 

از خداوند متعال می‌خواهیم با ظهور حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) به آلام بشریت خاتمه دهد و عدل و داد را بر جهان حکم‌فرما کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.