بهای معاملات آتی نفت برنت با 65 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 94.35 دلار در هر بشکه رسید. همزمان، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) 0.7 درصد افزایش یافت و با 67 سنت جهش به 90.83 دلار رسید. هر دو معیار نسبت به هفته قبل حدود 4 درصد افزایش یافته اند.

به گزارش جماران؛ قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و سومین افزایش هفتگی متوالی را رقم زد.

شفقنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: بهای معاملات آتی نفت برنت با 65 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 94.35 دلار در هر بشکه رسید. همزمان، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) 0.7 درصد افزایش یافت و با 67 سنت جهش به 90.83 دلار رسید. هر دو معیار نسبت به هفته قبل حدود 4 درصد افزایش یافته اند.

تولیدات صنعتی و خرده فروشی چین در ماه آگوست فراتر از انتظارات بود که نشان دهنده تغییر مطلوب در دومین اقتصاد بزرگ جهان است که به نظر می رسید برای چندین ماه در حال کاهش بوده است. علاوه بر این، ارقام منتشر شده توسط دفتر ملی در روز جمعه نشان داد که نرخ فرآوری پالایشگاه نفت در ماه اوت به رکورد 64.69 میلیون تن رسیده است.

این نشان دهنده افزایش 19.6 درصدی نسبت به سال قبل یا 15.23 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) است. این افزایش در توان پالایشی را می توان به دلیل حفظ نرخ های بالای کارکرد پردازنده های چینی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده در طول فصل تعطیلات تابستانی و همچنین بهره مندی از حاشیه های صادراتی جذاب برای مصرف کنندگان آسیایی نسبت داد.

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA بر افزایش علاقه وال استریت به معاملات نفت تاکید کرد. او مجدداً بر اعتقاد خود به تصمیم اوپک پلاس که در پایان ماه گذشته اتخاذ شد، تاکید کرد که پیش‌بینی می‌شود بازار نفت را در سه ماهه چهارم محدود نگه دارد.

این افزایش فعالیت پالایشی در چین همزمان با کاهش تولید توسط تولیدکنندگان مهم، به‌ویژه روسیه و عربستان سعودی است و نگرانی‌ها در مورد کمبود عرضه را افزایش می‌دهد. چنین نگرانی هایی برنت و WTI را به بالاترین سطح خود از نوامبر رسانده است. علاوه بر این، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که کاهش مداوم تولید نفت عربستان سعودی و روسیه منجر به کسری بازار در طول سه ماهه چهارم خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.