سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان قادر به ضربه زدن به نظام اسلامی با جنگ اقتصادی و فرهنگی نیستند، تصریح کرد: قدرت بازدارندگی نظام اسلامی که به برکت خون مطهر شهدا بدست آمده است به همراه ظرفیت‌های فراوانی که در انقلاب وجود دارد موجب شده است که هوشمندانه در مقابل تهاجم دشمن ایستاده و اجازه ندهیم هیچ توطئه‌ای عملیاتی شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به پشتوانه شهدا در اوج اقتدار ایستاده است، گفت: جوانان امروز همانند جوانان دهه ۶۰ پای کار انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند.

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، چهارشنبه اول شهریورماه در اولین یادواره ۱۲۹ شهید هشت سال دفاع مقدس و دو ‌شهید گمنام بخش زاویه از توابع شهرستان زرندیه اظهار کرد: ائمه اطهار علیهما السلام و مجاهدان راه خدا،  پشتوانه‌های عظیمی برای امت اسلامی هستند تا راه درست و حق و حقیقت را طی کنند. خدای تعالی انسان را به بهترین وجه ممکن خلق کرده و پس از آن ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت جامعه بشری فرستاد و برای ضمانت بیشتر، اهل بیت عصمت و طهارت را شفیع قرار داده تا همه بندگان رستگار و سعادتمند شوند و وارد بهشت شوند.

 

وی افزود: تقدیم ۱۲۹ شهید در شهر کوچکی نظیر زاویه در دوران دفاع مقدس، بیانگر روح مجاهدت و فرهنگ ایثار مردم این خطه از دیار اسلامی است. آنها راه حق را انتخاب کردند گرچه یقین داشتند که احتمال دارد جان خود را از دست بدهند. 

وی به عظمت و تاثیر شهید و فرهنگ شهادت در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه شهدا دلدادگان جبهه حق در دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی هستند، اظهار کرد: دلدادگان جبهه حق در دهه ۱۳۶۰ در خانه خود جنگیدند اما در روزهای دهه ۱۳۹۰ مجاهدان اسلام  کیلومترها دورتر از مرز و خانه خود از حق دفاع کردند و شهدای مدافع حرم نام نهاده شدند و همان کاری را کردند که در دهه ۶۰ در این کشور انجام شد.

سردار فدوی تصریح کرد: جوانان دهه ۹۰ به پاکی جوانان دهه ۶۰ سر ازپا نشناخته و در جنگ با جبهه کفر توانستند پیروزی به مراتب بزرگتر از دوران دفاع مقدس را برای جبهه اسلام بدست آورند، چرا که این نوع جنگ از نظر تاکتیکی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و بر این اساس بود که دشمن ناگزیر به عملی کردن جنگ دیگری و حتی متفاوت‌تر از سایر جنگ‌ها دست زد که همانا جنگ شناختی و ترکیبی با استفاده از ابزار رسانه و قرار دادن بانوان در خط مقدم جنگ بود.

وی افزود: دشمنان در این جنگ تصور کردند که انقلاب در مقابله با این جنگ ناتوان خواهد بود اما زهی خیال باطل که بانوان عفیف و پاکدامن ایران اسلامی اجازه ندادند دشمن توطئه خود را عملی کند، گرچه این جنگ ۱۱۵ روز طول کشید، اما دشمن باز هم شکست خورد و ناکام ماند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: در جنگ‌هایی نظیر جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای باید از همه توان برای مقابله با دشمن استفاده کنیم. در این نوع جنگ‌ها احتمال به خطر افتادن جان انسان ضعیف است اما نباید میدان جنگ را خالی کرد.

وی با بیان اینکه با توکل به خدا و پشتوانه‌هایی که خدای تعالی در مسیر سعادت انسان قرار داده است باید تلاش کرد تا رستگار شد، افزود: دستور حجاب دستور خدای تعالی و آموزه‌های دینی است و آن‌هایی که به دنبال ترویج بدحجابی هستند از دستور خداوند متعال سر باز می‌زنند.

سردار فدوی تاکید کرد: بالاترین دشمنی دشمنان پس از عداوت جبهه کفر با انبیا و اولیای الهی، علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است اما در عملی کردن هر توطئه و ترفندی ناکام مانده و شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان قادر به ضربه زدن به نظام اسلامی با جنگ اقتصادی و فرهنگی نیستند، تصریح کرد:  قدرت بازدارندگی نظام اسلامی که به برکت خون مطهر شهدا بدست آمده است به همراه ظرفیت‌های فراوانی که در انقلاب وجود دارد موجب شده است که هوشمندانه در مقابل تهاجم دشمن ایستاده و اجازه ندهیم هیچ توطئه‌ای عملیاتی شود.

سردار فدوی تاکید کرد: امروزه اقتدار و عظمت نظام اسلامی برای همه جهانیان و به خصوص دشمنان انقلاب مثال زدنی و مشخص است و معاندان نظام نمی‌توانند در مقابل این انقلاب بایستند. البته دشمنان چنین ضعفی را بیان نمی‌کنند اما اقدامات و رفتارهای آن‌ها مشخص است که تاب تحمل در برابر اقتدار انقلاب و نظام اسلامی که حاصل خون مطهر شهداست‌ را ندارند.

امام جمعه بخش زاویه نیز در این مراسم گفت: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا انجام تکلیف است و نباید از انجام این تکلیف خودداری کرد.

حجت‌الاسلام یوسف عطااللهی افزود: امروز به برکت خون مطهر شهدا و جانفشانی مجاهدان راه خدا دشمنان اسلام در جهان تحقیر شده‌اند.

مداحی حاج ابوذر روحی و پخش کلیپ و سرود از دیگر برنامه‌های این یادواره بود که با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.