محمدحسین طاهری آکِردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جمع مدیران و اعضای شوراهای امر به معروف سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته اکثریت مردم به عفاف و حجاب اعتقاد دارند، ولی دشمن آن را تبدیل به موضوع سیاسی کرده و به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه است.

به گزارش جماران از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ محمدحسین طاهری آکِردی در همایش شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر سازمان تأمین اجتماعی که امروز برگزار شد، احیای فریضتین را به معنای بی تفاوت نبودن نسبت به مشکلات و معضلات جامعه دانست.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای مبنای عقلانی و اخلاقی برشمرد و گفت: این فرایض الهی در تمام مکاتب وجود داشته و اسلام آن را برجسته کرده است.

این مقام مسئول، حیات جامعه را در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مهمترین وظیفه ستاد احیای امر به معروف این است که جامعه دچار بی تفاوتی نشود.

طاهری آکردی در ادامه سخنان خود، داشتن وجدان کاری، احترام به ارباب رجوع و حفظ بیت‌المال را از مهم‌ترین معروفاتی برشمرد که باید در سازمان تأمین اجتماعی نسبت به آن تأکید ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل گستردگی ارائه خدمات و تعداد بالای ارباب رجوع از سازمان‌های تأثیرگذار نظام به شمار می‌آید، به همین دلیل عملکرد آن می‌تواند نظام را کارآمد و یا ناکارآمد نشان دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه خدمت به خلق باید از جایگاه ویژه‌ای در میان نیرو‌های سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشد، یادآور شد: بزرگترین ذکر برای مسئولان و مدیران، خدمت به مردم است.

طاهری آکردی، پیگیری مطالبات و رسیدگی به شکایت مردم را از دیگر وظایف مهم سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و تأکید داشت: باید سیستم و سامانه‌ای برای شنیدن سخنان مردم اختصاص یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه، شفافیت مالی در سازمان تأمین اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: شفافیت مالی از رانتخواری و سوء استفاده جلوگیری می‌کند.

طاهری آکردی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دشمن برای از بین بردن عفاف و حجاب ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته اکثریت مردم به عفاف و حجاب اعتقاد دارند، ولی دشمن آن را تبدیل به موضوع سیاسی کرده و به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، هتک حرمت و ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر را نیز از برنامه‌های دشمن برای ناامن کردن جامعه دانست و یادآور شد: آن‌ها پس از ناکامی در برنامه‌های خود، به این حربه متوسل شده‌اند.

این مقام مسئول، یکی از راهکار‌های ستاد امر به معروف برای حل مشکل حجاب  در جامعه را تشریح ریشه‌های تاریخی و ملی، پوشش بانوان  بیان کرد و گفت: چادر هدیه ایرانیان به اسلام است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که چادر هویت ملی و دینی است.

وی افزود: البته حجاب دارای ابعاد امنیتی، سیاسی، فرهنگی و دینی است که ستاد امر به معروف متکفل موضوعات فرهنگی و دینی آن است و در مباحث امنیتی و سیاسی دخالتی ندارد.

طاهری با تأکید بر لازم الاجرا بودن قانون پوشش و حجاب در کشور، عمل به قانون را معروف دانست و تصریح کرد: وجود قانون حجاب در اسلام یعنی اجتماعی بودن زن وگرنه حجاب در خانه واجب نیست.

 

78196_553

 

در بحث معروفات و منکرات معیار‌ها را مشخص کنیم

همچنین در این همایش میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در سخنانی با تأکید بر دوری از تساهل و تسامح در کار‌ها گفت: باید از تقلیل‌گری دوری کنیم.

وی معروف را پیگیری حق و منکر را مقابله با باطل دانست و گفت: البته در بحث معروفات و منکرات باید معیار‌ها را مشخص کنیم.

محمدرضا قرائی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تأمین اجتماعی نیز با بیان این‌که در ۶۵ مرکز، شورای امر به معروف داریم، بیان داشت: در ستاد مرکزی سازمان تأمین اجتماعی نیز شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور ۱۴ عضو حقوقی و ۱۰ عضو حقیقی تشکیل شده است.

وی با اشاره به ۹ مسئولیت شورای امر به معروف این سازمان تصریح کرد: کمیته عفاف و حجاب نیز ذیل این شورا تشکیل و در حال فعالیت است.

اسلامی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی  در ادامه، تقویت شورا‌های امر به معروف، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کادر درمان، ایجاد کمیته اخلاق بالینی، حفظ حریم و اسرار بیماران، تقویت کمیته اخلاق پزشکی را از جمله فعالیت‌های این معاونت برشمرد.

تعداد دیگری از معاونان و مدیران سازمان تامین اجتماعی هم در این نشست به ارائه گزارش پرداختند.

همچنین در پایان این همایش با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، استان‌های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، قزوین، یزد، مازندران، گیلان، کرمان و همدان به عنوان استان‌های برتر در حوزه بیمه، درمان و توسعه معروفات سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.