وزیر برق عراق امروز گفت: موضوع مجوز آمریکا درباره پرداخت حق گاز ایران به مدت ۱۲۰ روز تنها در رسانه‌ها منتشر شده و ما هیچ چیز رسمی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، وزیر برق عراق با تاکید بر اینکه کشورش بدهی گازی به ایران را به هر شکل تسویه می‌کند، گفت بغداد هیچ پیامی از سوی آمریکا در این خصوص دریافت نکرده است.

«زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق امروز چهارشنبه تایید کرد که این وزارتخانه درباره پرداخت گازبهای  ایران هیچ دستوری دریافت نکرده است.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا معافیت جدیدی برای ۱۲۰ روز امضا کرده که به عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری‌شده از ایران را تسویه کند. 

رویترز گزارش داد: «به عراق اجازه داده شده هزینه برق را از طریق یک بانک غیرعراقی با ایران تسویه کند این نخستین بار است که اجازه داده می‌شود چنین پول‌هایی وارد حساب‌هایی در بانکهای غیرعراقی شود».

وزیر برق عراق امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی عراق(واع) گفت: موضوع مجوز آمریکا درباره پرداخت حق گاز ایران به مدت ۱۲۰ روز تنها در رسانه‌ها منتشر شده و ما هیچ چیز رسمی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: مبالغی متعلق به ایران( در بانک تجارت عراق) بلوکه شده است و باید یا با پول  یا با نفت پرداخت شود.

فاضل گفت: در صورت موافقت آمریکا با پرداخت این بدهی‌ها، می توان بخشی از این اموال را نقدی و بخشی دیگر را با تهاتر نفت پرداخت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.