عدالت اساس مملکت‌داری است؛ شما در جایگاه رفیع احقاق حقوق مستضعفین از «مستکبرین» هستید. در شأن قوهٔ قضائیه‌ جمهوری اسلامی نیست که مفسدین در آن آزاد و رها باشند. اکنون از قوهٔ قضائیه بانگ «عقب‌گرد» به‌گوش می‌رسد. اگر از عملکرد خویش در دو سال گذشته دفاع می‌کنید، شخصاً خود را مسئول افکار عمومی بدانید و با مردم صریح صحبت کنید.

به گزارش جماران؛ هشت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای به رئیس قوهٔ قضائیه یادآور شدند: پرسش این است با وجود بدیهی بودن پیگیری سند تحول قوه قضائیه و تربیت نیروی کارآمد در این قوه، علت آزادی مفسدین اقتصادی چه بوده است؟

در این نامه آمده است:

«جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محسنی اژه‌ای

رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت سلامت روانی و افکار عمومی جامعه و وظیفه قوه قضائیه در راستای پاسخگویی به شبهات مطرح شده، انتظار می‌رفت تا این قوه در جهت اقناع و توجه به افکار عمومی و مبارزه با پرونده‌های اقتصادی اقدامات جدی‌تری نسبت به گذشته انجام دهد. انتشار خبر آزادی برخی از مفسدین اقتصادی مانند «اکبر طبری» و «مهدی هاشمی رفسنجانی» در روزهای اخیر باعث شده تا بار دیگر حساسیت افکار عمومی نسبت به رویکرد قوه قضائیه در مبارزه با فساد برانگیخته شود. با وجود بدیهی بودن پیگیری سند تحول قوه قضائیه و تربیت نیروی کارآمد در این قوه، این پرسش‌ها مطرح می‌شود که علت آزادی مفسدین اقتصادی چه بوده است؟ چه اقداماتی در راستای اجرایی‌شدن سند تحول و تربیت نیروی کارآمد در دورهٔ ریاست شما بر قوه قضائیه صورت‌ گرفته است؟ آیا رویکرد قوه قضائیه نسبت به مفسدین اقتصادی بناست سهل‌انگارانه باشد؟

رئیس محترم قوه قضائیه!

به‌راستی علت آزادی آقای اکبر طبری چه بوده است؟ نتایج پروندهٔ آقای مهدی هاشمی رفسنجانی چه شد و ایشان با چه منطقی در بیرون از زندان به سر می‌برد؟ آیا شرایط خروج از زندان و دریافت مرخصی برای تمامی افراد به یک‌شکل است و همگی از شرایط یکسانی برخوردارند؟ علت رفتار تبعیض‌آمیز قوه قضائیه بین مجرمین عادی و خواص چیست؟

آقای اژه‌ای!

قوه قضائیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان نظام، وظیفه مبارزه با مفاسد داخلی را بر عهده دارد. از طرف دیگر، نقش مردم در حل بحران‌ها و مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی در عمر ۴۴ ساله جمهوری اسلامی، اهمیت افکار عمومی را روشن می‌سازد؛ بنابراین با مردمی‌سازی تصمیمات است که قوه قضائیه می‌تواند برخورد قاطع در مقابل مفسدین داشته باشد. این مهمترین پشتوانه برای قوه قضائیه در ستاندن حق مستضعفین از مفسدین مستکبر، با آگاهی جامعه از هم‌جهتی قوه قضائیه با مردم فراهم می‌شود. لذا برخورد قانونی و عدم مماشات با مفسدین اقتصادی و پاسخگویی قوه قضائیه در مورد وقایع اخیر، لازمه‌ی همراهی و دلگرمی مردم در این شرایط سخت اقتصادی است که قوه قضائیه باید خود را در برابر آن موظف بداند.

جناب رئیس عدلیّه!

عدالت اساس مملکت‌داری است؛ شما در جایگاه رفیع احقاق حقوق مستضعفین از «مستکبرین» هستید. در شأن قوهٔ قضائیه‌ جمهوری اسلامی نیست که مفسدین در آن آزاد و رها باشند. اکنون از قوهٔ قضائیه بانگ «عقب‌گرد» به‌گوش می‌رسد. اگر از عملکرد خویش در دو سال گذشته دفاع می‌کنید، شخصاً خود را مسئول افکار عمومی بدانید و با مردم صریح صحبت کنید»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.