امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، هالوین و ولنتاین را عناصر جامعه بی‌نشاطی غرب برشمرد و گفت: رویداد نخستین کویر یکی از برنامه‌ها در ایجاد نشاط در جامعه است و برخی امور را در جهت تقویت شورای فرهنگی عمومی در راستای تحقق راهبردها انجام داده‌ایم.

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: برای اینکه بتوانیم در برخورد با بد حجابی به خوبی عمل کنیم باید به زبان فرهنگ عامه در ترویج عفاف و حجاب تسلط کامل پیدا کنیم.

 سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست تخصصی مدیران و ارکان فرهنگی هنری سپاه‌های استانی و اقشار بسیج، گفت بسیج از اعضای فعال قرارگاه فرهنگ عمومی کشور است. همچنین احیای چرخه صنایع فرهنگی یکی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و فرهنگ کار و تولید از دیگر عرصه‌های مهم است. بسیاری از این محورها در بسیج در حال پیگیری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مصرف کالای فرهنگی بومی یکی از مجاری حفظ استقلال فرهنگی است و فرهنگ بومی کشور در معرض خطر امواج فیلم‌های غربی قرار دارد. در عرضه صنایع فرهنگی با روش سرمایه‌گذاری برنامه‌های تحولی در دست اقدام داریم.

وی افزود: احیای چرخه صنایع فرهنگی یکی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و فرهنگ کار و تولید از دیگر عرصه‌ها در ایجاد تحول در چرخه صنایع فرهنگی است. بسیاری از این محورها در بسیج در حال پیگیری است.

امامی بسیج را به عنوان بازوی توانمند شورای فرهنگ عمومی کشور دانست و گفت: پایگاه‌های بسیج فرصت و ظرفیت مهمی برای حذف شکاف فرهنگی بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی با فرهنگ نخبگانی و بالعکس است؛ بنابراین باید این ظرفیت را مورد توجه قرار داد.

وی حوزه را به عنوان پایگاه مهم علوم دینی و فقاهت دانست و گفت: نقش حوزه بر حل مشکلات خانواده بسیار بوده و شایسته است این نقش پررنگ‌تر مورد توجه قرار بگیرد.

امامی، هالوین و ولنتاین را عناصر جامعه بی‌نشاطی غرب برشمرد و گفت: رویداد نخستین کویر یکی از برنامه‌ها در ایجاد نشاط در جامعه است و برخی امور را در جهت تقویت شورای فرهنگی عمومی در راستای تحقق راهبردها انجام داده‌ایم.

وی موضوع کویر را یک معما برشمرد و گفت: کمپ‌های کویرگردی را داریم که چه جاذبه‌هایی به ویژه در راستای ایجاد نشاط در جامعه دارد. همچنین اردوهای نیروهای بسیجی در کوه‌ها یکی از نشانه‌های نشاط جامعه بوده و کوه نوردی ورزشی است که مورد توحه ویژه رهبر انقلاب قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر اینکه باید برای بیان جاذبه‌های گردشگری استان‌ها روزی را به یک استان در تقویم اختصاص دهیم، گفت: رونمایی از تقویم اصناف یکی از این موارد اجرایی است.

وی با اشاره به ضرورت ورود مرکز آفرینش بسیج در مسیر تولید آثاری با محتوایی پایداری، گفت: باید در مسیر تولید محتوای پایدار با تکیه بر «روایت» گام برداریم و در خلق کاراکترهای بومی نقش آفرینی کنیم. استان‌ها در اجرای برنامه‌های جمعی به ویژه در برگزاری مناسبت‌های فرهنگی و مناسبتی باید تعامل ویژه داشته باشند.

امامی با اشاره به برگزاری جشن ملی خانواده، گفت: ابر رویدادهای مهم مانند مادر، سفره خانواده در بیان ابعاد تقدس خانواده را در راستای اجرای این برنامه‌ها در دستور کار داریم. همچنین برای اینکه بتوانیم در برخورد با بد حجابی به خوبی عمل کنیم باید به زبان فرهنگ عامه در ترویج عفاف و حجاب تسلط کامل پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تدوین سند زیست بوم استان‌ها، از تصویب این سند در حدود ۱۲ استان خبر داد و گفت: این مسیر ادامه دارد و شورای امر به معروف و نهی از منکر در کنار شورای فرهنگ عمومی باید فعالیت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.