دولت دموکرات آمریکا به رهبری جو بایدن دریافته است که ایران تسلیم فشارها نمی‌شود، از تهدید شدن به حمله نمی‌ترسد، بر شروط خود پافشاری دارد و از هیچ یک از آن‌ها عقب نشینی نمی‌کند. همانطور که متوجه شده است که ایرانی‌ها به خوبی محاسبات خود را انجام داده و تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای خود را در زمان ساخت انجام داده‌اند.

به گزارش جماران؛ روزنامه رای الیوم در گزارشی آورده است: اگر اطلاعات درز کرده از روزنامه‌ها درخصوص نزدیک بودن موفقیت  مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا با میانجیگری عمان در راستای دستیابی به یک توافق اتمی درست باشد، این امر به این معنا خواهد بود دولت رئیس جمهور جو بایدن کاملا تسلیم شروط ایران شده و از تمام «هیاهوهایش» درخصوص گزینه نظامی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران که زیر زمین مدفون است، دست برداشته است. توافقی که گفته می‌شود در ازای لغو برخی تحریم‌ها و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق، عملیات غنی سازی اورانیوم را _در محدوده مشخص و قابل قبولی_ به حالت تعلیق درمی‌آورد.

دولت دموکرات آمریکا به رهبری جو بایدن دریافته است که ایران تسلیم فشارها نمی‌شود، از تهدید شدن به حمله نمی‌ترسد، بر شروط خود پافشاری دارد و از هیچ یک از آن‌ها عقب نشینی نمی‌کند. همانطور که متوجه شده است که ایرانی‌ها به خوبی محاسبات خود را انجام داده و تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای خود را در زمان ساخت انجام داده‌اند. تاسیساتی که در زیر کوه‌ها و در عمق صد متری زمین بنا شده‌اند به طوری که موشک‌های غول پیکر آمریکایی که برد آن‌ها تنها 60 متر زیر زمین است، نمی توانند به آن‌ها برسند. ما در اینجا از «مادر بمب‌ها» صحبت می‌کنیم که وزن آن‌ به 12 تن می‌رسد و تنها جنگنده‌های  بی 2 و بی 52 می‌توانند آن را حمل کنند.

درصورت دستیابی به این توافق اسرائیل بیشترین زیان را می‌بیند؛ زیرا از طریق نتانیاهو آمریکا را به حمله مشترک برای نابودی تاسیسات اتمی ایران تحریک می‌کرد و به نظر می‌رسد این تحریک به نتیجه نرسیده است و کسانی که در ورای آن قرار داشتند به ویژه نتانیاهو که بیش از شش ماه است منتظر دریافت دعوت از رئیس جمهور آمریکا است به حاشیه رانده شده‌اند.

در روزنامه «رای الیوم» با احتیاط شدید با این درز اطلاعات درخصوص نزدیک بودن دستیابی به توافق ایرانی-آمریکایی برخورد می‌کنیم؛ زیرا در طول چهار سال گذشته هم هنگام مذاکرات وین و هم بعد از آن چنین درز اخباری را شنیده‌ایم و در نهایت متوجه شدیم که ایران موفق شده است که با فشارها و وسوسه‌های آمریکایی مقابله کند و با هرگونه عقب نشینی از شروطش مخالفت کرده و زیر بار امضای هرگونه توافقی نرفته است.

رای الیوم در پایان نوشته است: ایران اکنون دولتی است که در نقطه گریز هسته‌ای قرار دارد و از تمام عناصر لازم یعنی اورانیوم غنی شده و دانشمندان مورد نیاز برای تولید بمب اتم طی چند روز و موشک‌های مافوق صوت برای حمل آن و بمباران اهداف مورد نظر خود برخوردار است، از این رو صرف نظر از این‌که توافق شود یا خیر قدرتمند خواهد بود و تاسیساتش پابرجا و حفاظت شده باقی خواهد ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.