«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه گفت: «امروز روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است.ما در حال ورود به حوزه همکاری نزدیک بین دو کشور هستیم. امروز رویکردهای مشابهی برای (حل) مشکلات منطقه‌ای و بین المللی داریم».

به گزارش جماران؛ سفیر ایران در روسیه در سخنانی اعلام کرد که امروز تهران و مسکو رویکردهای مشابهی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌الملل دارند.

«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه در پانزدهم یونیورسیاد که روز قبل در انستیتوی زبان و ادبیات روسی کشورهای آسیایی و آفریقایی در مسکو برگزار شد به توسعه روابط میان تهران و مسکو اشاره کرد.

به نوشته «اسپوتنیک»، وی در ادامه سخنانش گفت: «امروز روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است.ما در حال ورود به حوزه همکاری نزدیک بین دو کشور هستیم. امروز رویکردهای مشابهی برای (حل) مشکلات منطقه‌ای و بین المللی داریم».

 

کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو سفیر ایران در روسیه

 

به نوشته فارس، پیش از این «تزاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌گوید که روابط ایران و روسیه «بسیار نگران‌کننده» است و تل‌آویو تبعات این رابطه را در چند مورد می‌بیند.

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «کان» گفت: «من معتقدم به‌رغم همگرایی ایران و [عربستان سعودی]، شرایط برای روابط با عربستان بیش از پیش مهیا است.»

هانگی در ادامه با تکرار ادعای بی‌اساس همکاری تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین، افزود: «من نمی‌خواهم خیال‌پردازی کنم. روابط ایران و روسیه بسیار نگران‌کننده است و ما ابعاد این رابطه را در چند مورد می‌بینیم.»

وی همچنین بیان کرد: «ایرانی‌ها از روس‌ها خواهند خواست که قدرتشان را تقویت کنند تا به اسرائیل آسیب برسانند. ما با روس‌ها در این خصوص در حال گفت‌و‌گو هستیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.