دیوان عالی کشور اختلاف صلاحیت ایجاد شده در پرونده کسری نوری، فعال سیاسی و از دراویش زندانی را حل و دادسرای شیراز را به عنوان دادسرای صالح برای رسیدگی به پرونده تعیین کرد.

به گزارش جماران، شبکه شرق نوشت: بیست و یکم اسفند، فرشید یداللهی، وکیل تعیینی کسری نوری در جریان گفت‌وگوی خود با «شبکه شرق»، خبر از بلاتکلیفی پرونده این فعال سیاسی و درویش زندانی داد و تاکید کرد که این بلاتکلیفی در نتیجه ایجاد اختلاف صلاحیت میان دادسرای شیراز و دادسرای اوین تهران ایجاد شده است. او تلویحا از دیوان عالی کشور انتقاد و خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده شد.

در همین راستا امروز، امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور خبر از رسیدگی به پرونده کسری نوری داد و اظهار کرد: «پس از انتشار خبری درباره کسری نوری در شبکه شرق، موضوع را از شعبه رسیدگی کننده در دیوان عالی کشور پیگیری کردیم و امروز به صورت خارج از نوبت، به این پرونده رسیدگی شد.»

او درباره تصمیم اخذ شده از سوی دیوان عالی کشور نیز بیان کرد: «دیوان عالی کشور موضوع اختلاف صلاحیت را حل و دادسرای شیراز را به عنوان دادسرای صالح برای رسیدگی به پرونده تشکیل شده برای کسری نوری انتخاب کرد. پرونده امروز به دادسرای شیراز ارسال شد.»

پیش از این، وکیل تعیینی کسری نوری ابراز امیدواری کرده بود که با ارجاع پرونده کسری نوری به دادسرای شیراز، مقدمات آزادی او فراهم شود. دادسرای شیراز برای کسری نوری قرار وثیقه صادر کرده بود اما اختلاف صلاحیت ایجاد شده مانع آزادی این فعال سیاسی شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی کسری نوری

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.