ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله ناجوانمردانه تروریستی به محل نشست خبرنگاران در دفتر خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان در شهر مزار شریف افغانستان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش جماران، ناصر کنعانی ضمن ابراز تأثر و تأسف از شهادت و زخمی شدن جمعی از خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و رسانه در این اقدام  تروریستی، با خانواده های داغدیده، مجروحان و نیز جامعه خبرنگاران افغانستان به خصوص در ولایت بلخ ابراز همدردی کرد و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت نمود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمران و عاملان این گونه حملات سبوعانه تروریستی را دشمنان ثبات، امنیت و آرامش مردم همسایه و مسلمان کشور افغانستان توصیف کرد که اطلاع رسانی و روشنگری و نیز همزیستی بین آحاد مردم افغانستان را هدف قرار داده اند.

طبق گزارش طلوع نیوز، در نتیجه یک انفجار مهیب که در تجمع خبرنگاران در مرکز فرهنگی تبیان در مزار شریف در ولایت بلخ در شمال افغانستان، رخ داد دو نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

برخی گزارش‌ها از انتحاری بودن این انفجار حکایت دارد.

خبرنگار طلوع نیوز اعلام کرد که «در نتیجه هدف قرار دادن تجمع خبرنگاران، علمای دینی و برخی مقامات محلی تعداد زیادی زخمی و مجروحان به بیمارستان منتقل شدند».

قرار بود در این مرکز از خبرنگاران تقدیر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.