سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن و نظام سلطه تمام توان خود را در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، علمی، اعتقادی و سیاسی به میدان آورده است تا قدرت و روند رو به رشد جهانی ایران متوقف کند ولی ایران اسلامی با وجود مشکلات مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی، مقتدرانه به سیر صعودی پیشرفت خود ادامه می دهد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اکنون به یک کشور مقتدر با قدرت بازدارندگی در سطح دنیا تبدیل شده است، گفت: آمریکا به عنوان دشمن قسم خورده که ۵۰ درصد از قدرت و تجهیزات پیشرفته نظامی جهان را در اختیار دارد، از قدرت کشورمان در هراس است. 

سردار غلامرضا سلیمانی روز جمعه در آیین گرامیداشت شهدای ایل شوهان و عملیات والفجر پنج در منطقه عملیاتی چَنگوِله مهران، اظهار داشت: دفاع مقدس به پشتوانه مردم به یک قدرت دفاعی بزرگ تبدیل شد و مردم ایران با سبک دفاعی خود از مرزهای درگیر جنگ به الگویی جدید در برابر دشمنان تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه اکنون ایران از یک قدرت دفاعی داخلی صرف به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و به مرحله بازدارندگی در برابر تهاجم نظامی دشمنان رسیده است، افزود: عراق در زمان جنگ تحمیلی با چراغ سبز بین الملل به ایران حمله کرد ولی با فرمان امام راحل عامه مردم با حضور در جبهه های جنگ به دفاع از کشور خود پرداختند و یک الگوی جدید رزمی دفاعی متشکل از قوای مردمی را در جنگ های مدرن دنیا شکل دادند.

سردار سلیمانی یادآور شد: عشایر و قوای مردمی در حالی به فرمان امام راحل به عنوان نیروی بسیج مردمی به جبهه های جنگ رفتند که به طور مثال در سال ۱۳۲۰ قوای متفقین در شمال، غرب و جنوب ایران را تصرف و اشغال کردند و با وجود جنایات متعدد در ایران اما رژیم دست نشانده پهلوی اجازه مقابله با این متجاوزان را نداد.

وی اضافه کرد: دشمن و نظام سلطه تمام توان خود را در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، علمی، اعتقادی و سیاسی به میدان آورده است تا قدرت و روند رو به رشد جهانی ایران متوقف کند ولی ایران اسلامی با وجود مشکلات مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی، مقتدرانه به سیر صعودی پیشرفت خود ادامه می دهد.

سردار سلیمانی ادامه داد: نقش مردم و عشایر مردم ایلام در دفاع از ۴۳۰ کیلومتر مرز ایلام خارق العاده و بی نظیر بود و آنها با وجود خیانت و کارشکنی بنی صدر دشمن تا بن دندان مسلح را با وجود تسلیحات مدرن و پیشرفته آن زمان متوقف کردند.

وی یادآور شد: ایران دارای ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف است و ایران اسلامی امروز قابل قیاس با دوره پهلوی نیست و در بسیاری از حوزه ها با کشورهای اروپایی قابل مقایسه است.

سردار سلیمانی گفت: به اذعان آمارهای سازمان ملل ایران در چهار دهه اخیر رتبه نخست توسعه منابع انسانی جهان را داشته است و کشورهای چین، نپال و ترکیه در رده های بعدی قرار دارند و نرخ باسوادی در کشور ۹۶ درصد است و در ۲ هزار و ۲۴۰ دانشگاه تعداد پنج میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند که ۶۰ درصد این قشر دانشجوی خانم هستند.

وی یادآور شد: ایران یکی از سه کشور موفق در مدیریت و کنترل کرونا بود در حالی که هم اکنون کشورهای دنیا درگیر این ویروس هستند و آمریکا بیشترین تلفات ناشی از کرونا را دارد و در زمینه سلول های بنیادین، جراحی های پیشرفته و پیوند اعضا از کشورهای سرآمد دنیا است.

به گفته سردار سلیمانی ایران در زمینه سدسازی و خطوط انتقال آب سومین کشور دنیا است و در تربیت نیروی مهندسی هم سومین کشور دنیا است و در تولید فولاد و مصالح ساختمانی پارسال رتبه دهم داشت و امسال به نهم دنیا رسید و رتبه ۱۴ تولید ناخالص ملی و رتبه ۱۷ حجم تولید اقتصاد را دارد.

وی فرهنگ و وفاق اجتماعی را از مهمترین مولفه های ایران دانست گفت قدیمی ترین فرهنگ متعلق به ایران است و برگزاری یادواره های شهدا، اهتمام به مناسک ماه محرم و صفر، اربعین، همراهی مردمی در هنگام وقوع بحران از مهمترین نقاط قوت و متمایز ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای ایل شوهان در منطقه عملیاتی چنگوله مهران برگزار شد.

سردار سلیمانی شامگاه پنجشنبه نیز در نشست قرارگاه راهیان نور استان محل یادمان نقطه ایثار مهران قلاویزان شرکت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.