حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در خصوص موضوع مسمومیت دانش آموزان شهرستان قم گفت: دادستانی قم و دادستان کل از لحظه نخست مسمومیت دانش آموزان شهرستان قم به این موضوع ورود کرده ‌اند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، دادستان کل کشور گفت: درخصوص مسمومیت دانش آموزان در قم احتمالاتی داده می‌شود ولی براساس احتمال نمی‌توان نظر قطعی اعلام کرد، منتظریم کارهای کارشناسی، سم شناسی و آزمایشات به نتیجه نهایی برسد که ببینیم این حادثه تعمدی بوده یا غیر عمدی بوده است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از دو واحد تولیدی قوطی سازی آلومینیوم کاوه و کارخانجات گاز لوله و قدر در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه ظرفیت‌های تولیدی آنها مورد بازدید قرار گرفت و برخی مشکلاتی که مطرح شد مورد بررسی قرار گرفت اما آنچه در بازدیدهای صورت گرفته مشاهده شد نشانگر پویایی و تحرک بالا در عرصه صنعت و تولید بود.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور نیازمند تولید، اشتغال و کارآفرینی است، اظهار کرد: کارفرمایان و کارگران متعهد در خط مقدم تولید و جنگ اقتصادی قرار دارند و دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد تا بتوان با رونق در تولید در جنگ اقتصادی که توطئه جدید دشمن است مانند سایر توطئه‌های معاندان نظام پیروز و بر دشمن غالب شد.

وی خواستار دانش بنیان شدن صنعت و تولید شد و افزود: دستگاه قضایی با ورود به مشکلات صنعت و با حمایت از تولید اقدام به گره گشایی از مشکلات کرد و بسیاری از واحدهای کوچک متوسط و بزرگ نیمه فعال و راکد احیا و با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: ساوه قطب صنعتی کشور است و باید مشکلات تولید در این شهرستان رصد و به دولت و اقتصاد کشور کمک شود تا فضای کارآفرینی و اشتغال تقویت شود.

دادستان کل کشور در خصوص مشکلات مردم ساوه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: باید ابعاد کامل مشکل مسکن ملی در ساوه مورد بررسی قرار گیرد اما در جریان سفر به ساوه آنچه که مشاهده شد بیانگر آن است که عده‌ای تعهدات و قول‌هایی را به مردم داده‌اند اما نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند و مشکلاتی در توقف اجرای پروژه بوجود آمده که نوسانات ارزی و گرانی مصالح ساختمانی نیز در آن دخیل بوده است. مردم توقع دارند که مسئولان به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند و به مرحله اجرا درآید.

وی با بیان اینکه مسئولین این امر نیز مشکلاتی را مطرح می‌کنند که باید اظهارات هر دو طرف شنیده شود، اظهار کرد: شرکت‌هایی که متعهد شدند ساختمان‌ها را بسازند باید این واحدها را تحویل دهند و مردمی که در این طرح سهام خریدند هم باید توجه داشته باشند که با توجه به اختلاف شدید قیمت این شرکت‌ها هم نباید متضرر شوند ولی حق مردم مقدم است و باید مورد توجه قرار گیرد. مدیران استان و شهرستان نیز به دنبال حل این مشکل هستند.

حجت‌الاسلام منتظری در خصوص موضوع مسمومیت دانش آموزان شهرستان قم نیز گفت: دادستانی قم و دادستان کل از لحظه نخست مسمومیت دانش آموزان شهرستان قم به این موضوع ورود کرده ‌اند.

وی افزود: کارهای کارشناسی گسترده‌ای در این خصوص انجام شده و مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف اطلاعاتی، امنیتی، بهداشتی، درمانی و آموزشی کارهای جمعی را شروع کردند و آزمایش‌های فراوانی انجام شده و هنوز نتوانسته‌اند به سرنخ‌های معینی برسند.

وی ادامه داد: البته احتمالاتی داده می‌شود ولی براساس احتمال نمی‌توان نظر قطعی اعلام کرد و منتظریم کارهای کارشناسی، سم شناسی و آزمایشات به نتیجه نهایی برسد که ببینیم این حادثه تعمدی بوده یا غیر عمدی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.