حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی در یادداشتی با اشاره به مراسم بزرگداشتش که اخیرا برگزار شد، نوشت: شایستة عنوان «مصلح»، استاد راشد و «انقلابی» حضرت امام خمینی است.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات نوشت:

اشاره: من «اصلاح» را که اصطلاحی قرآنی است، مقدم و مقدمة «انقلاب» می‌دانم که اصطلاح روز است. و این حق است که بگوییم: راشد، ۳۷ سال پیش از انقلاب اسلامی ـ به رهبری امام خمینی ـ ، به اصلاح دین، اخلاق و عقلانیت مردم پرداخته است.

*

انگیزة این نگارش۲ در درجة اول، تشکر و سپاسگزاری است از سیّد بزرگوار حضرت آقای سیدعباس صالحی دامت برکاته و همة یاران و همکاران بزرگوار روزنامة گرامی اطلاعات به‌خصوص برادر عزیزم آقای علیرضا خانی سردبیر گرامی روزنامه و فرزندان مرحوم دعایی به‌خصوص سیدمجتبیِ عزیز، که با ایشان همفکری و همکاری کردند و با برگزاری گردهمایی و رونمایی از دو کتاب اخیر حقیر «آموزه‌‌های راشد: عطر زندان» و «سه‌ رساله» از تقریرات امام خمینی را در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه جاری، این بندة ناچیز را مورد بیشترین حد ممکن لطف و مرحمت قرار دادند.

… و نیز از شرکت‌کنندگان در جلسه که محبت و صمیمیت خود را نشان دادند.

همچنین سخنرانان گرامی حضرات آقایان دکتر سیدعباس صالحی مدیر معزز اطلاعات و جانشین سید نازنینِ درگذشته برادر عزیز وفادار دیرینه‌ام مرحوم مغفور سید محمود دعایی (که جایش سخت خالی است)، و نیز حضرت سیدحسن خمینی و نیز استاد بزرگوار حضرت سید مصطفی محقق داماد و برادر عزیز همزندانی هشت ساله‌ام حضرت آقای سیداصغر قریشی و حجت‌الاسلام مجید انصاری؛ که از همه ممنون و سپاسگزارم.

حضور حضرت استاد دکتر مهدی محقق خراسانی که انتظار می‌رفت مجلس را با سخنرانی خود مفتخر کنند، ولی با حضور خود با وجود کبر سن، مجلس را زینت بخشیدند، مزید بر امتنان گردید.

*

انگیزة دیگر این نگارش، «حاشیه‌»ای است بر عنوانی که در کارت دعوت و اعلامیة مربوط به برگزاری این گردهمایی بود و آن، لقب «مصلح انقلابی»‌ای بود که به چشم می‌خورد: لازم است یادآوری کنم که حقیر این لقب را در مورد مرحوم مغفور مجاهد مخلص و نستوه مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در جلسة بزرگداشت و رونمایی از آثار ایشان که به همت برادر عزیز دانشمند همزندانی‌ام سید محمدمهدی جعفری برگزار شده بود، برده بودم و اکنون که این لقب به خود این ناچیز از سوی مؤسسه اطلاعات و در واقع، از سوی سید عزیز دکتر صالحی اعطا شده است، ضرورت دارد در ضمن ابراز شرمندگی زائدالوصف از این همه حسن‌ظن و لطف و مرحمت، از صمیم دل و از سُویدای جان به عرض برسانم که چون اصل تشکیل این جلسه، برای رونمایی از دو کتاب اخیر حقیر، استاد فقید شیخ حسینعلی راشد و امام فقید حاج آقا روح‌الله خمینی بوده است و من تنها بازگوی مختصر مطالبی بوده‌ام که این دو بزرگ، افاده فرموده بودند؛ پس شایستة عنوان «مصلح»، استاد راشد و «انقلابی» حضرت امام خمینی است و من همان‌گونه که در این دو کتابِ رونمایی شده، «محرّر» و «مقرّر» بوده‌ام، در واقع، من، تنها «سایه‌»ای از این دو بزرگ بوده‌ام که بدان افتخار می‌کنم و از خداوند مهربان درخواست و التماس دارم که این دو اثر و سایر آثار این حقیر را برای خودش خالص فرماید و طالبان حقیقت به ویژه جوانان نوجوی سرگشته را راهنما باشد. آمین.

محمد جواد حجتی کرمانی

۱ـ استدراک = بازگفتِ ناگفته‌ها.

۲ـ پس از مدت‌ها سکوتِ نگارشی براثر بی‌انگیزگی و ملال غیرقابل بیان.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.