وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران از ارسال کمک به کشورهای ترکیه و سوریه در جریان حادثه زلزله اخیر خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کمک های بیشتر اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش جماران، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان در خوی و همینطور کمک به دولت ترکبه در بحث امدادرسانی به زلزله‌زدگان این کشور، گفت: درخصوص خوی به حمدالله همه کارهایی که لازم بوده با استانداردهای بالا که مربوط به حوزه مدیریت بحران است، کارها به خوبی جلو رفته است.

وی ادامه داد: درمورد ترکیه هم به هرحال ما اعلام آمادگی کردیم برای کمک‌رسانی به ویژه در حوزه نیروی انسانی و به خصوص سگ‌های زنده‌یاب و وسایلی که در این کار می‌توانند کمک کننده باشد، چون الان بحث اصلی آواربرداری و کشف افراد زنده زیر آوار است. کمک‌هایی هم در این رابطه ارسال شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی برای کمک‌های بیشتر اعلام آمادگی کرده است، یک مقدار کمک ارسال شده است. البته بیشتر نیازمندی‌های ترکیه در حوزه نیروی انسانی و کمک‌هایی برای یافتن جانباختگان نیاز دارد و آمادگی کرده‌ایم. در سوریه هم شرایط و نحوه کمک به همین صورت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.