احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم گفت: محارب کسی است که با سلاح وارد می‌شود و مردم را می‌ترساند و به بدترین حالات بعضاً انسان‌های بی گناه را می‌کشند، لذا با کسانی که اقتدار نظام را مورد هدف قرار دادند باید قاطعانه برخورد شود و ذره‌ای نباید کوتاه آمد.

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر براندازی نظام اسلامی بود و دشمن این هدف را با چهار حربه مقابله با دین، امنیت و اقتدار کشور و همچنین ناامیدی مردم دنبال می‌کرد.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در ویژه برنامه جشن انقلاب و ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام که در حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه برگزار شد، گفت: امسال در شرایطی وارد چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم که مظلومانه‌ترین دهه فجر را در طول این ۴۴ سال شاهدیم و این در حالی است که کشور چهار ماه در اغتشاش براندازی بود.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی افزود: آمریکا تمام پژوهشگاه‌های دنیا را بسیج کرده بود که راه‌های براندازی نظام را اعلام کنند، که ۲۰۰ راه پیشنهاد دادند و به یاری خدا همه این راه‌ها بی نتیجه ماند.

وی به تشریح حربه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر پرداخت و گفت: از حماقت‌های این اغتشاشگران این بود که اغتشاشات را با قرآن سوزی، مسجد سوزی، چادر از سر زن مسلمان گرفتن و پرچم سوزی شروع کردند و این هجمه‌ها در این ایام بی بدیل بود و چه بسا اگر وارد این میدان نمی‌شدند مردم بزودی ماهیت این افراد را نمی‌فهمیدند، حال آنکه مردم از دین و قرآن و اهل بیت علیه السلام دست بردار نیستند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری حربه دیگر دشمن را زیر سوال بردن اقتدار کشور عنوان کرد و افزود: بسیج و پلیس و دیگر نیرو‌های نظامی، مسئولیت امنیت و خدمت را در کشور به عهده دارند و اغتشاشگران می‌خواستند این اقتدار و عزت را از بین ببرند، لذا از قوه قضائیه می‌خواهیم احکام محاربه را ادامه بدهند و خسته نشوند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم گفت: محارب کسی است که با سلاح وارد می‌شود و مردم را می‌ترساند و به بدترین حالات بعضاً انسان‌های بی گناه را می‌کشند، لذا با کسانی که اقتدار نظام را مورد هدف قرار دادند باید قاطعانه برخورد شود و ذره‌ای نباید کوتاه آمد.

خاتمی بیان کرد: بسیاری از اغتشاشگران چند عنوان فقهی داشتند، محارب، باغی، مفسد فی الارض؛ و قاتل و آنگاه وقت اجرای حکم خدا می‌شود اما در مورد این احکام بمباران انتقاد بود، البته انتقاد آزاد است، ولی چرا وقتی محارب اعدام می‌شود سر و صدا به راه می‌اندازند، شهیدان عجمیان و آرمان را ده‌ها نفر محاصره کرده بودند و با زجر کشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: سومین حربه دشمن در اغتشاشات اخیر مقابله با امنیت کشور بود و این در حالی است که برخی‌ها می‌گویند این افراد اعتراض به ضعف‌های نظام داشتند، اما برعکس با قوت‌های نظام مقابله کردند و نمی‌خواستند پیشرفت‌ها از جمله امنیت در کشور برقرار باشد.

خاتمی تصریح کرد: چهارمین حربه دشمن ناامیدی مردم بود و طوری برخورد می‌کردند که اعلام کرده بودند که چنانچه اغتشاشگران یک هفته در خیابان بمانند نظام ساقط می شود و دیگر نمی‌تواند قد راست کند.

امام جمعه موقت تهران با تحسین مردم تربت حیدریه مبنی بر اینکه شهری آرام و بدون تنش و اغتشاش داشتند، گفت: از مردمی که ۴۳ روز قبل از پیروزی انقلاب به صحنه آمدند هم چنین انتظار می‌رود، آفرین بر مردم تربت حیدریه که این خطه را امن نگه داشتند و بدانید این صراط ولایت و دین حق است و در این صراط بمانید که دو بار از مقام معظم رهبری این تعبیر شنیده شده، آینده بهتر از گذشته با بصیرت و مقاومت و حضور همیشه در صحنه در پیش داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.