محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه با اشاره به مقوله جهاد تبیین گفت: ما باید مسائل را اولویت‌بندی و معیارهای این اولویت‌بندی را مشخص کنیم؛ بر همین اساس امروز باید تعیین کنیم که چه موارد و موضوعاتی را با چه روش‌هایی می‌خواهیم برای نسل جوان تبیین کنیم؛ در همین راستا به نظر می‌رسد که امروز شبهاتی در اذهان برخی جوانان وجود دارد؛ باید این شبهات را شناسایی کرده و سپس با بهترین و مطلوب‌ترین روش‌ها و ادبیات به تبیین و رفع این شبهات در اذهان جوان بپردازیم.

به گزارش جماران از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان باید هر آنچه را به مردم وعده می‌دهیم، عمل کنیم و چنانچه به دلایلی نتوانستیم به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانیم، باید این دلایل را برای مردم تبیین کنیم؛ این امر در بهبود وجهه اجتماعی مؤثر است؛ البته پیش از وعده دادن نیز ضروری است الزامات و ظرفیت‌ها را بسنجیم.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، امروز چهارشنبه (۲۸ دی) در نشست با رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: ما در دستگاه قضایی به مناسبت در پیش بودن ایام پر خیر و برکت ماه رجب‌المرجب و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در فکر آن هستیم که مردم را خوشحال و مسرور کنیم و همانگونه که خداوند در ایام ماه رجب چتر رحمت خود را برای همه بندگان حتی بنده‌های خطاکار می‌گستراند ما نیز اقدامی را در قبال افرادی که خطا و گناه کردند اما پشیمان هستند و می‌خواهند درصدد جبران برآیند، انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در دهه فجر امسال با عنایت به شرایط و مقتضیات روز، حتماً باید از روش‌ها، محتواها و برنامه‌های نوین و جدید و مبتکرانه در راستای تبیین مطلوب‌تر و جامع‌تر ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی و سیر حرکت رو به جلو و مترقی کشور طی بیش از چهار دهه اخیر، بهره بگیریم.

رئیس دستگاه قضا گفت: نمی‌توانیم از همان ادبیات و روش‌هایی که در سالیان گذشته برای تبیین ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی استفاده می‌کردیم، اکنون نیز بهره بگیریم و قطعاً با عنایت به مقتضیات زمان و نیازهای نسل جوان و نوجوان، احتیاج به ابتکار و نوآوری در این عرصه داریم.

رئیس عدلیه افزود: تبلیغات ما در حوزه دهه فجر انقلاب اسلامی باید کاملاً فراگیر و فراجناحی و منطبق با ارزش‌های اسلامی باشد. این تبلیغات باید همه طبقات و اقشار اجتماعی از جمله نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، جوانان و بانوان را دربربگیرد.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به سایر قوا و دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه پیشنهادهایی را در راستای هر چه باشکوه‌تر و بهتر برگزار شدن جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ارائه دهد؛ ما در دستگاه قضایی از این پیشنهادات و انتقادات استقبال می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اقدامات و نوآوری‌هایی را در مناسبت‌های ویژه از جمله دهه فجر برای هر چه مطلوب‌تر تبیین و معرفی کردن ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی نزد نسل جوان به کار می‌بندد و پایه‌گذاری می‌کند؛ بر همین مبنا ضروری است این اقدامات و نوآوری‌های پایه‌گذاری شده در طول سال نیزبه طور مستمر از طریق سایر دستگاه‌ها مانند مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش» و «علوم و تحقیقات و فناوری» دنبال شود.

رئیس عدلیه با اشاره به مقوله جهاد تبیین گفت: ما باید مسائل را اولویت‌بندی و معیارهای این اولویت‌بندی را مشخص کنیم؛ بر همین اساس امروز باید تعیین کنیم که چه موارد و موضوعاتی را با چه روش‌هایی می‌خواهیم برای نسل جوان تبیین کنیم؛ در همین راستا به نظر می‌رسد که امروز شبهاتی در اذهان برخی جوانان وجود دارد؛ باید این شبهات را شناسایی کرده و سپس با بهترین و مطلوب‌ترین روش‌ها و ادبیات به تبیین و رفع این شبهات در اذهان جوان بپردازیم.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: از سویی دیگر با تحریفاتی مواجه‌ایم که دشمنان و بدخواهان در ذهن برخی جوانان ما ایجاد کرده‌اند؛ باید در این راستا نیز حقایق را نزد جوانان با بهترین شیوه روشن کنیم و پس از آن به سؤالات موجود در اذهان جوانان از جمله چشم‌اندازی که برای آینده آنها قابل ترسیم است نیز پاسخ دهیم.

رئیس قوه قضاییه در جریان این نشست با اشاره به در پیش بودن ایام پر خیر و برکت ماه رجب‌المرجب و قرین شدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با این ماه پرفضیلت، اظهار کرد: در ماه رجب‌المرجب، ماه اَصَبّ، خداوند فضا را به نحوی گشوده‌اند که ما بندگان این اجازه را داریم که به پیشگاه حق‌تعالی عرضه داریم «أَعْطِنِی بِمَسْأَلَتِی إِیَّاکَ جَمِیعَ خَیْرِ الدُّنْیَا وَ جَمِیعَ خَیْرِ الْآخِرَةِ». خداوند در این ایام نه فقط به بندگان متقی خود عنایت دارد بلکه بندگان خطارکار را هم مشمول غفران و رحمت خود می‌گرداند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنگ ترکیبی تحمیل شده از ناحیه دشمن به ملت ایران گفت: دشمن در این جنگ ترکیبی به اهداف خود نرسید و این امر به سبب بصیرت و هوشیاری مردم و درایت مقام معظم رهبری و تلاش‌های مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی بود؛ البته دشمن در این مسیر ایذاء و آزار رساند؛ بر همین اساس، با عنایت به در پیش بودن جشن پیروزی انقلاب اسلامی، هر دستگاهی به سهم خود باید برای شیرینی ذائقه و حلاوت مردم، قدمی بردارد.

رئیس قوه قضاییه به مقوله اهمیت موضوعاتی مانند «محتوای تبلیغات»، «مبلغ»، «روش تبلیغات»، «ادبیات تبلیغ»، «لحاظ مخاطب» و «شرایط و مقتضیات زمان» پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.