حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه که در آنکارا به سر می برد عصر سه شنبه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ترکیه روابط تهران و آنکارا را مهم و ممتاز خواند و ضمن اشاره به اهمیت نقش ایران در گفتگوهای روند آستانه، تاکید کرد: یقینا ایران می‌تواند به رویکردهای جدید کمک مؤثر کند.

حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه که در آنکارا به سر می برد عصر سه شنبه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص سفر آتی رییس جمهور اسلامی ایران به ترکیه، ضمن تاکید بر اهمیت این دیدار، اعلام آمادگی کردند در خلال این سفر هشتمین نشست کمیسیون عالی روابط دو کشور نیز برگزار شود.

وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تلاش در جهت دستیابی به سقف هدف گذاری تجارت دو جانبه را اعلام و رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن اعلام آمادگی برای ارتقای روابط دو جانبه دو کشور همسایه، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک میزبان رئیس‌جمهور کشورمان در ترکیه باشد.

در این ملاقات طرفین بر اهمیت برگزاری نشست‌های ٣+٣ درباره مسائل قفقاز، سه جانبه ایران- عراق -ترکیه و همچنین سه جانبه ایران - ترکیه و آذربایجان تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ضمن ابراز خشنودی از شروع روند فی مابین آنکارا و دمشق، ابراز امیدواری کرد که این روند به صلح و ثبات میان دو کشور بیانجامد.

ایران می‌تواند به رویکردهای جدید در مذاکرات آستانه کمک کند

رئیس جمهور ترکیه روابط تهران و آنکارا را مهم و ممتاز خواند و ضمن اشاره به اهمیت نقش ایران در گفتگوهای روند آستانه، تاکید کرد یقینا ایران می‌تواند به رویکردهای جدید کمک مؤثر بکند.

همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، حمل و نقل، فرهنگ، گردشگری، تجارت، علم و فناوری و ارتباطات نیز از دیگر موارد مورد بررسی در دیدار امیرعبداللهیان و رئیس جمهور ترکیه بود که طی آن تاکید شد برای دو ملت و دو دولت در خصوص توسعه سطح همکاری در زمینه‌های مذکور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.