علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.

به گزارش جماران به نقل از میزان، وزارت اطلاعات اعلام کرد: اکبری یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است.

علیرضا اکبری به جرم  افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.

اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. 

برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

در پی اعتراض متهم و فرجام‌خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

 

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای تاکید کرد این شخص، اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده است

اطلاعیه وزارت اطلاعات: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مامورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد.

سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا ، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع‌آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.