پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی خبر داد:

دادگاه مشترک ایران و عراق برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی تشکیل می‌شود

عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیف خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.

 به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: اگر بتوانیم یک دادگاه بین‌المللی بین کشور عراق و ایران تشکیل دهیم با سرعت بیشتری می‌توان پرونده را در مجامع بین‌المللی پیگیری‌ کرد که این موضوع در دست اقدام است.

عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی شامگاه جمعه (۱۶ دی) در دومین همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تهران که در برج میلاد تهران برگزار شد با بیان اینکه شهید سلیمانی یک الگو برای جامعه بشری است، اظهار داشت: راهی که شهید سلیمانی در جبهه مقاومت آغاز کرد باید تداوم داشته باشد که انشالله با همت یاران آن شهید بزرگوار ادامه خواهود یافت.

وی افزود: جنایتی که رژیم آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان مرتکب شدند، تخلفی فاحش و روشن در حوزه بین‌المللی بود که نقض حاکمیت کشور عراق و همچنین نقض مصونیت مقامات رسمی کشورها بود.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی ادامه داد: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیف خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.

کدخدایی گفت: در مجامع بین‌المللی با وجود آنکه کشورهای غربی صاحب نفوذ و اعمال قدرت هستند، اما آنقدر این جنایت آمریکا فاحش است که غالب حقوق‌دانان بین‌المللی بر متخلفانه بودن آن تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای پیگیری این موضوع نیاز به اسناد و مدارکی بود که بخشی از آن در عراق بود که خوشبختانه با همکاری دولت عراق این اسناد و مدارک تکمیل شده است.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک دادگاه بین‌المللی بین کشور عراق و ایران تشکیل دهیم با سرعت بیشتری می‌توان پرونده را در مجامع بین‌المللی پیگیری‌ کرد، تصریح کرد: خوشبختانه با ارتباطاتی که بین دولت‌های دو کشور برقرار است این موضوع در دست اقدام است.

کدخدایی در پایان تاکید کرد: نباید این موضوع به رویه تبدیل شود و این مهم است؛ باید آمریکایی‌ها بدانند که این کارشان یک جنایت و تخلف بوده و باید پاسخگوی آن باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.