امیر سرتیپ علیرضا شیخ، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت: یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه، سامانه‌های پدافندی، دریایی و شناورهای زیرسطحی و سطحی که از روزهای قبل در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند، از دقایق قبل مرحله اصلی و عملیاتی خود را آغاز کردند.

به گزارش جماران؛ رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با رمز مقدس یا زهرا(س)، آغاز شد.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت: این رزمایش امشب با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

امیر سرتیپ شیخ، بیان کرد: یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه، سامانه‌های پدافندی، دریایی و شناورهای زیرسطحی و سطحی که از روزهای قبل در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند، از دقایق قبل مرحله اصلی و عملیاتی خود را آغاز کردند.

وی افزود: این اقدامات  در راستای تمرینات سالیانه و تقویمی و در راستای تقویت آموزش‌ها و آمادگی رزمی و همچنین اجرای برخی طرح‌های عملیاتی و اطلاعاتی در ارتقای امنیت منطقه، انجام می‌شود.

 

عملیات شبانه دفاع ساحلی کلاه‌سبزها (2)

 

عملیات شبانه دفاع ساحلی کلاه‌سبزها

رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۱ ارتش شب گذشته  در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

اجرای عملیات شبانه دفاع ساحلی نخستین مرحله از رزمایش ذوالفقار ارتش بود که در سواحل مکران برگزار شد.

 

عملیات شبانه دفاع ساحلی کلاه‌سبزها (1)

 

عملیات شبانه دفاع ساحلی کلاه‌سبزها (3)

 

عملیات شبانه دفاع ساحلی کلاه‌سبزها (4)

 

عملیات شبانه دفاع ساحلی کلاه‌سبزها (5)

 

عملیات شبانه دفاع ساحلی کلاه‌سبزها (6)

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش: نتایج رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ نشان‌دهنده توانایی ارتش در حفظ تمامیت ارضی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اجرای موفق این رزمایش به دشمنان نشان می دهد که هر زمان و هرکجا علیه تمامیت ارضی کشور اقدام کنند جواب پشیمان کننده ای دریافت خواهند کرد.

به نقل از ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار کرد: سالیانه برنامه های آموزشی مختلفی در نیروهای چهارگانه ارتش به مرحله اجرا درمی‌آید که در پایان هر مرحله آموزشی تئوری، یک رزمایش انجام می شود.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش افزود: در سه ماه آخر سال به منظور جمع بندی تمرین های انجام شده یک رزمایش مشترک بین چهار نیروی ارتش با قرارگاه پدافند هوایی برگزار می شود.

دریادار سیاری با اشاره به برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش تصریح کرد: در این رزمایش انجام حدود ۲۰۰ تمرین اعم از تاکیتیک هایی که باید اجرا شود و آزمایش انواع موشک‌های مختلف، آتش‌های توپخانه ای و به کارگیری سلاح  و تجهیزات پیش بینی شده است.

وی گفت: فرماندهی و کنترل این رزمایش بزرگ بر عهده قرارگاه تاکتیکی ذوالفقار ارتش است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: نتایج این رزمایش نشان دهنده توانایی نیروهای ارتش در حفظ تمامیت ارضی کشور، استقلال کشور و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری همچنین گفت: اجرای موفق این رزمایش به دشمنان نشان می دهد که هر زمان و هرکجا علیه تمامیت ارضی کشور اقدام کنند جواب پشیمان کننده ای دریافت خواهند کرد.

 

امیر سرتیپ شیخ: عملیات بیچینگ تانک‌ها و نفربرها با موفقیت انجام شد

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات بیچینگ با تانک‌ها و نفربرها در این رزمایش خبر داد.

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، در ادامه مراحل اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ و در عملیات مشترکی نیروی دریایی و نیروی زمینی، یک فروند ناو آبی ـ خاکی تنب، تانک‌های T-۷۲ و نفربرهای BMP-۲ را برای اجرای عملیات بیچینگ یا تصرف سرپل از دریا به ساحل دشمن فرضی منتقل شد و ناو آبی ـ خاکی تنب به حدی خود را به نزدیکی ساحل رساند که بتواند با گشودن درب سه تکه خود، تجهیزات زرهی را در ساحل پیاده کند.

پس از اجرای موفق این عملیات، سردار سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از معاونان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع نیروهای مشارکت‍ کننده در این عملیات، از تلاش آنان قدردانی کردند.

پرواز موفق پهپادهای مهاجر، ابابیل و آرش

همچنین سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت که در ادامه مرحله اصلی رزمایش، پهپادهای مهاجر ۶، ابابیل ۳ نوین و آرش توانستند با پرواز بر فراز منطقه عمومی رزمایش، تحرکات نیروهای دشمن فرضی را رصد کرده اهداف مدنظر را منهدم کنند.

امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» افزود: پهپاد مهاجر ۶ با برد ۲ هزار کیلومتری در رده پهپادهای تاکتیکی و رزمی قرار می‌گیرد و قابلیت به‌کارگیری در انواع مأموریت‌های نظامی و غیرنظامی را دارد؛ این پهپاد همچنین قادر است تا ۴۰ کیلوگرم تسلیحات را زیر بال‌های خود حمل کند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با تأکید بر اینکه در این پرنده هدایت‌پذیر از فواصل دور، قابلیت نصب و استفاده از موشک‌های هدایت‌ لیزری، بمب‌های هدایت‌شونده و سقوط آزاد ایجاد شده است، همچنین اعلام کرد: پهپاد انهدامی آرش نیروی زمینی ارتش در یک عملیات سریع و دقیق با طی مسافت طولانی از مبدأ نقطه تعیین شده را هدف قرار داد.

ابابیل ۳ نوین با افزایش سرعت و سقف پروازی بیش از ۱۵ هزار پا قادر است ماموریت‌های مراقبت، شناسایی و جنگ الکترونیک را با مداومت پروازی مناسب در عمق عملیاتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر انجام دهد.

پهپاد انهدامی آرش با برد ۲ هزار کیلومتری توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده و مجهز به جستجوگر فروسرخ و الکترواپتیکی است که قابلیت‌های مضاعفی را به این پرنده می‌دهد؛ این پهپاد با جستجوگرهای متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد.

حجم ویدیو: 8.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:45
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.