سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در کشور ما برخی مشکلات واقعی وجود دارد که زمینه‌ساز حوادث اخیر شده است، بیان داشت: برخی از اقشار جامعه با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند؛ در خصوص این مشکلات باید ببینیم این مشکلات به خاطر اجرای دستورات الهی رخ‌ داده یا به خاطر کوتاهی مسوولان از عمل به دستورات راهگشای اسلام و منویات مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه کنار گذاشتن ارز ترجیحی یک اقدام بسیار بزرگ و مهم بود، گفت: جراحی اقتصادی درد دارد و مانند داروی تلخی ناخوشایند است، اما می‌توان گرانی‌های ناشی از آن را با تولید داخلی جبران کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران طی سال های اخیر در تمام مؤلفه‌های قدرت روند صعودی، و آمریکا در تمام مؤلفه‌ها روند رو به نزول داشته و این مساله عامل اصلی حوادث اخیر در ایران است؛ آن‌ها نگران چرخش قدرت در جهان و تغییر معادلات بین‌المللی هستند.

سردار محمدرضا نقدی روز سه‌شنبه در همایش بصیرت فاطمی در قم، بابیان اینکه هندسه قدرت جهانی در حال تغییر است و در این شرایط باید از تصویرسازی دروغ دشمنان رها شویم، افزود: تقابل و رویارویی‌های چند دهه اخیر بین ایران و آمریکا حاکی از قدرت روزافزون ایران و ضعف در ادعاهای آمریکاست، حوادث بعد از جنگ افغانستان، عراق و ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد که قدرت نظامی آمریکا پوشالی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به برخی از نشانه‌های افول قدرت اقتصادی آمریکا، گفت: آمریکا به وضعیتی رسیده که روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام می‌فروشد و به بزرگترین صادرکننده زغال‌سنگ تبدیل‌شده و به احیای صنایع آلاینده و فرسوده برای مدیریت اقتصاد خود روی آورده است.

نقدی گفت: تثبیت و بقای جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان، حماس، بشار اسد،گروه‌های مقاومت و استقلال‌خواهی کشورهای آمریکای لاتین، نفوذ چین و روسیه در مناطق مختلف جهان به‌رغم خواسته آمریکایی‌ها، نشان از روند رو به افول قدرت نظامی و اقتصادی آمریکا در جهان معاصر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر عقب افتادن اقتصاد آمریکا از چین، ابراز داشت: علاوه بر افول قدرت نظامی و اقتصادی، قدرت علمی آمریکا نیز از رتبه اول به رتبه نهم تنزل یافته است درحالی‌که در ۴۳ سال گذشته جمهوری اسلامی در هر سه مؤلفه نظامی، اقتصادی و علمی رشد کرده است.

نقدی یادآور شد: ایران هم‌اکنون قدرت بلامنازع نظامی منطقه است و به قدرت هجدهم اقتصادی دنیا تبدیل‌شده و به قدرت چهاردهم ازنظر تولید ناخالص جهانی دست‌یافته و علاوه بر این در قدرت علمی نیز جزو کشورهای برتر شناخته‌شده و ازنظر نفوذ سیاسی نیز وضعیت کاملا روشن و الهام بخشی دارد و نفوذ سیاسی کنونی ایران در طول تاریخ بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی هم‌اکنون ایران را یک کشور ضعیف، شکست‌خورده، ورشکسته و در آستانه نابودی نشان می‌دهد درحالی‌که واقعیت کاملا متفاوت از آن است، دشمنان با راه‌اندازی صدها شبکه ماهواره‌ای، اینترنتی و تلویزیونی به زبان فارسی در حال تصویرسازی دروغ از ایران هستند.

نقدی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و شکست محاصره تبلیغاتی دشمنان گفت: دشمنان طی حوادث اخیر علاوه بر خرید صفحه و پیج برخی از هنرمندان و ورزشکاران داخلی، با دلارهای آمریکایی و سعودی صفحات برخی افراد مشهور و محبوب جهانی را نیز خریداری کرده تا از طریق آن‌ها علیه ایران حرف بزنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هدایت فکری و اندیشه‌ای شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و ماهواره‌ای در لندن، ابراز داشت: این میزان تنوع رسانه‌ای دشمنان نشان می‌دهد که آن‌ها از چالشی شدن منظومه فکری انقلاب اسلامی و جذابیت آن و تقابل آن با مکتب‌های شکست‌خورده غربی در هراس هستند و به همین منظور همه این رسانه‌ها با یک خط فکری مشترک در حال بمباران خبری و تصویرسازی دروغ از ایران هستند.

وی یادآور شد: شیطنت و توطئه‌هایی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی به وجود آورده‌اند حاکی از حقانیت راه ما و علامت نزدیکی به قله و نصرت الهی است و این‌ها نشان می‌دهد که خدا ملت ما را برای نصرت خود برگزیده است و هر میزان که به قله نزدیک‌تر شویم میزان آزمایش‌ها و پیچیدگی‌ها سخت‌تر خواهد شد.

نقدی بابیان اینکه در کشور ما برخی مشکلات واقعی وجود دارد که زمینه‌ساز حوادث اخیر شده است، بیان داشت: برخی از اقشار جامعه با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند؛ در خصوص این مشکلات باید ببینیم این مشکلات به خاطر اجرای دستورات الهی رخ‌داده یا به خاطر کوتاهی مسوولان از عمل به دستورات راهگشای اسلام و منویات مقام معظم رهبری بوده است.

وی با تاکید بر شکست تحریم‌های حداکثری آمریکا بعد از حوادث انتخابات سال ۸۸، ادامه داد: این تحریم‌ها به‌رغم تلاش دشمنان و همراهی عوامل داخلی شکست خورد، و مقام معظم رهبری از همان سالها به‌صورت مستمر بر تقویت تولید و اقتصاد داخلی تاکید و همیشه بر مساله تولید و خنثی‌سازی تحریم‌ها اهتمام داشتند و راه شکوفایی اقتصاد را از محل رفع تحریم نمی‌دانستند.

نقدی ابراز داشت: در انتخابات سال ۹۲ مردم به فردی رأی دادند که عقیده و شعار اصلی خود را به رفع تحریم‌ها گره‌زده بود و توجه کمی به توان داخلی داشت؛ این انتخابات سبب شد تا مشکلات اقتصادی پیچیده‌تر شود درحالی‌که مقام معظم رهبری تاکید کرده بود که مشکلات ما با مذاکره حل نمی‌شود.

وی بابیان اینکه راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی رونق تولید است، گفت: باروی کار آمدن دولت سیزدهم رشد اقتصادی کشور از صفر درصد به ۴ درصد رسیده و با اقدامات امیدبخش و جراحی‌های بزرگ اقتصادی دولت، نوید آینده روشنی برای ایران می‌رود.

وی بابیان اینکه در حوادث اخیر اثری از مشکلات اقتصادی و معیشتی در بین معترضان و اغتشاشگران نبود، بیان داشت: شکوفایی اقتصادی کشور به تلاش و برنامه‌ریزی نیاز دارد و در طول تاریخ هیچ نمونه‌ای وجود ندارد که اقتصاد کشوری از راه مذاکره بهبودیافته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه کنار گذاشتن ارز ترجیحی یک اقدام بسیار بزرگ و مهم بود، گفت: جراحی اقتصادی درد دارد و مانند داروی تلخی ناخوشایند است اما می‌توان گرانی‌های ناشی از آن را با تولید داخلی جبران کرد.

نقدی همچنین خاطرنشان کرد: شهادت جمعی از بسیجیان در حوادث اخیر نیز نشان از این دارد که دشمنان ما تا چه اندازه خشن و بی‌رحم هستند.

وی با اشاره به برگزاری دادگاه افراد دستگیرشده در حوادث اخیر نیز یادآور شد: حکم اعدام برای مفسدان اقتصادی طی سالهای اخیر و صدور احکام عادلانه برای آن‌ها از مصادیق سالم بودن دستگاه قضایی و رعایت عدالت در صدور حکم است چراکه اگر دستگاه قضایی سالم نبود در هر مرحله‌ای این احتمال وجود داشت که حکم اعدام یا حبس طولانی‌مدت آن‌ها به یک روشی تغییر پیدا کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع مشترک گروهک‌های تجزیه‌طلب و ضدانقلاب با کشورهای معاند پس از فوت خانم مهسا امینی، گفت: آمریکایی که دستش به خون میلیون‌ها انسان آلوده است و سیاه‌پوستی چون جورج فلوید زیر زانوی بی‌رحمانه پلیس کشته می‌شود، امروز مدعی ما شده است.

وی بابیان اینکه سالانه ۵۰ زن توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند، اظهار داشت: مدعیان حقوق زن چرا در این مباحث سکوت می‌کنند و خواستار اخراج آمریکا از کنوانسیون‌های بین‌المللی و تحریم‌های اقتصادی نمی‌شوند،؟

وی بابیان اینکه طبق اسناد رسمی در سال ۲۰۱۹، چهار هزار و ۳۳۴ نفر در زندان‌های آمریکا کشته‌شده‌اند، گفت: علاوه بر این، از سرنوشت ۹۰۰ نفر از زندانیان نیز هیچ اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.