روزنامه «جهان صنعت» که ۳۰ آبان با رای هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه‌ای فوق‌العاده توقیف شده بود و ۱۵ آذر با حکم دادگاه دستور دستور موقت رفع توقیف را دریافت کرده بود، با نامه‌ای از وزارت ارشاد مجددا توقیف شد.

به گزارش جماران؛ شبکه شرق نوشت: روزنامه «جهان صنعت» که ۳۰ آبان با رای هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه‌ای فوق‌العاده توقیف شده بود و ۱۵ آذر با حکم دادگاه دستور دستور موقت رفع توقیف را دریافت کرده بود، با نامه‌ای از وزارت ارشاد مجددا توقیف شد.

محمدرضا سعدی، مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت  در توضیح آنچه اتفاق افتاده، گفت: «دستوری که قاضی روز پانزدهم آذرماه اجازه انتشار روزنامه را داده بود، با نامه‌ای که امروز ارشاد به ما داد، لغو شد». بنا به گفته او، قاضی شعبه ۲۴ دادگاه در نامه‌ای که به دبیر هیات نظارت نوشته، اعلام کرده که «با توجه به عدول سرپرست مجمتع از موافقت اجرای دستور موقت و با توجه به اظهار نظر ریاست محترم محاکم عمومی و انقلاب تهران مبنی بر مخالفت با اجرای دستور موقت (در راستای تبصره ۱ ماده ۳۲۵ قانون آیین دادرسی کیفری) مقرر فرمایید نامه پیروی کان لم یکن تلفی و از اجرای دستور موقت مورخه سیزدهم آذر ماه خودداری و فعالیت روزنامه جهان صنعت تابع نظر هیات مطبوعات خواهد بود».

سعدی تاکید کرد که با توجه به اینکه هیات نظارت پیش از این نظر خود مبنی بر توقیف روزنامه جهان صنعت را اعلام کرده، در ادامه باید منتظر باشیم تا دادگاه کیفری تعیین و با اثبات جرم ، مجازات مد نظر تعیین شود.

بر این اساس تا زمان برگزاری دادگاه مورد اشاره، روزنامه جهان صنعت همچنان توقیف باقی می‌ماند تا دادگاه درباره ادامه فعالیت این روزنامه تصمیم گیری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.