آیت الله العظمی نوری همدانی اظهار داشت: «امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.»

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: امام خمینی(ره) در صحیفه امام عنایت دارند که ظلم، جهل و فقر باید برداشته شود و باید برای تحقق آن قدم برداشت.

آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با وی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت مهم فرمودند: «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ / علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می گیرند».

آیت الله العظمی نوری همدانی ابراز داشت: آنچه که در جنگ مهم است، مرزبانی است و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی از مرزهای بسیار مهمی است که اسلام بر آن تأکید داشته و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.

 

آیت الله نوری همدانی (1)

 

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: دشمنان ایران اسلامی بسیار فعال بوده و برنامه ریزی کرده اند و ما هم باید مرزها را شناخته و به مرزبانی از ورود و نفوذ آنان بپردازیم.

آیت الله العظمی نوری همدانی بیان داشت: شناسایی مرزها بر ما لازم است و باید بدانیم که دشمن از چه راه هایی وارد شده و بدانیم با چه اشخاصی در ارتباط است تا بتوانیم اقدام فوری و مؤثر داشته باشیم.

 

آیت الله نوری همدانی (3)

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: «در یک جامعه، رهبر یک نفر است و ما باید راهنما باشیم و به خوبی نقش خود را ایفا نماییم.»

آیت الله العظمی نوری همدانی ابراز داشت: اسلام دینی است که تمام ابعاد را روشن نموده و ما باید به عنوان راهنما، این مسائل را برای مردم تبیین نماییم.

این مرجع تقلید به ویژگی های رهبر انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: «باید ویژگی های حضرت آیت الله خامنه ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، رهبر انقلاب را به مردم بشناسانیم.»

آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اهمیت مردم در جامعه، بیان داشت: امام علی (ع)، مردم را عمود دین اسلام عنوان کرده اند و ما شاهد بوده ایم که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، سپر این کشور بوده و جانانه جنگیدند.

 

آیت الله نوری همدانی (4)

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: «امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.»

آیت الله العظمی نوری همدانی ابراز داشت: امام خمینی(ره) در صحیفه امام عنایت دارند که ظلم، جهل و فقر باید برداشته شود و باید برای تحقق آن قدم برداشت.

آیت الله العظمی نوری همدانی خطاب به حوزویان خاطرنشان ساخت: همه حوزویان باید در مسیر انقلاب قدم برداشته و وحدت و اتحاد داشته باشند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز به ایراد سخن پرداخت و از مواضع انقلابی و حکیمانه آیت الله نوری همدانی تقدیر کرد.

 

آیت الله نوری همدانی (5)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.