محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی درباره سفر هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، گفت: سیاست واحد وزارت خارجه ایران در موضوع مذاکرات، تعامل و مذاکره است و در همین راستا اعلام کرد که با سفر هیئتی از آژانس به کشور مخالفتی ندارد.

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد که سیاست ایران «تعامل و مذاکره» است و بر همین اساس در هر مقطعی از زمان، در چارچوب پادمان و ضوابطی که گفت وگو شده، هر هیئتی از آژانس می تواند به ایران سفر کند و ما هم پاسخگوی سوالات آنها خواهیم بود.

محمد اسلامی در پاسخ درباره فعالیت سازمان انرژی اتمی در دوران تحریم، گفت: سازمان انرژی اتمی در سالی که گذشت توانست با عنایت الهی در جهت پیشبرد برنامه های هسته ای در قالب قانون اقدام راهبردی، اقدامات موثر خود را انجام دهد و تولید خود را پایدار کند.

وی ادامه داد: شاید برای اولین بار باشد که در سال های پس از پیروزی انقلاب ما توانستیم در بخش های توسعه کاربرد فناوری هسته ای، محیط زیست و سلامت و کشاورزی به طور گسترده فناوری هسته ای را مستقر کنیم و در خدمت جامعه و بخش های گوناگون قرار دهیم به ویژه در توسعه رادیو داروها که امروز سهم بزرگی در بخش مقابله با سرطان برای کشور اجرا می کند.

 اسلامی در پاسخ به پرسش دیگر درباره سفر هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، گفت: سیاست واحد وزارت خارجه ایران در موضوع مذاکرات، تعامل و مذاکره است و در همین راستا اعلام کرد که با سفر هیئتی از آژانس به کشور مخالفتی ندارد. سیاست «تعامل و مذاکره» در دستور کار سازمان انرژی اتمی نیز هست و براساس تصمیم و اعلام وزارت امور خارجه در هر لحظه و هر مقطعی از زمان در چارچوب پادمان و ضوابطی که گفت وگو شده، هر هیئتی از آژانس می تواند به ایران سفر کند و در همان چارچوبی که توافق و مقرر شده کار خود را انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.