سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه از ابتدای اغتشاشات حملات سایبری در حوزه‌های مختلف را خنثی سازی و مقابله کردیم، گفت: در ۴۰ روز گذشته ما بی سابقه ترین حملات سایبری علیه کشور را شاهد بودیم و دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرد و هر کاری کرد تا برای کشور مشکل جدی ایجاد کند اما به هدف نرسید.

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تبلیغات گسترده ای مبنی بر زیاد بودن حملات توسط دشمن انجام شد که ۸۰ درصد ادعاها کذب محض بوده است.

سردار غلامرضا جلالی در دیدار با سیدمحمد سعیدی که روز پنجشنبه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تسلیت حادثه خون بار حرم شاهچراغ، اظهار کرد: کشور در شرایط موجود درگیر دو دسته تهدید است که یکی تهدیدهای سایبری ترکیبی دشمن و دیگری تهدیدات جنگ شناختی در اغتشاشات است که با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بعد از اینکه در حوزه نظامی با ما درگیری داشت و به نتایج مدنظر خود نرسید، اقدامات خود را به حوزه غیر نظامی و فناورانه منتقل کرده است، گفت: در این جنگ چند لایه را به هم متصل کردند که تهدیدات درون زا و فعال کردن شبکه‌های نفوذ داخلی، استفاده از مؤلفه‌های آسیب رسانی فنی در حوزه برق، گاز و سوخت، حمله به زیرساخت‌های سایبری که فشار آن روی مردم است و در گام چهارم استفاده از رسانه برای بزرگ نمایی پیامدهای اقداماتشان و بسیج و سازماندهی مردم برای اعتراض و اغتشاش از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه این جنگ ممکن است در حوزه اقتصادی و سیاسی نیز داخل شود، گفت: مقابله با این موضوع سخت و پیچیده است و بخش عمده آن به اقدامات درون سیستمی مانند بستن راه‌های نفوذ دشمن و پیدا کردن نفوذی‌ها در سیستم برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه ما هم عملیات پیشگیرانه سایبری و هم عملیات مقابله‌ای سایبری را انجام می‌دهیم، گفت: برای جلوگیری از آسیب رسانی سایبری به زیرساخت‌های خدمات رسانی کشور ما آئین نامه‌هایی را تهیه کردیم که هر سامانه‌ای که به مردم خدمت می‌دهد اگر به هر دلیلی قطع شد برنامه تضمین تداوم کار کرد را داشته باشیم تا برای مثال اگر به سیستم سوخت رسانی ما حمله شد سوخت رسانی به مردم قطع نشود.

جلالی ادامه داد: در گام بعدی تلاش شده با هماهنگی با رسانه ملی، مدل پاسخ رسانه‌ای به تهدیدات را داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمن از سکوت، غفلت و ابهام رسانه‌ای سو استفاده کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اغتشاشات حملات سایبری در حوزه‌های مختلف را خنثی سازی و مقابله کردیم، گفت: در ۴۰ روز گذشته ما بی سابقه ترین حملات سایبری علیه کشور را شاهد بودیم و دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرد و هر کاری کرد تا برای کشور مشکل جدی ایجاد کند اما به هدف نرسید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در ۴۰ روز گذشته علاوه بر اقدامات هکری نسبت به نهادهای مختلف ۲ بار به سامانه سوخت کشور حمله سایبری شده که خنثی شده است، افزود: تبلیغات گسترده ای مبنی بر زیاد بودن حملات توسط دشمن انجام شد که ۸۰ درصد ادعاها کذب محض بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.