حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غفلت از نقش زنان باعث ایجاد آشوب‌های اخیر شده بود، عنوان کرد: رسانه‌های خارجی آنچنان انقلاب اسلامی را ضد زن نشان داده‌اند که بسیاری از بانوان ما اصلا پیشرفت‌هایی که در تمام این سال‌ها برای زنان حاصل شده است را نمی‌بینند. دشمن بسیار بر روی مسئله زن سرمایه‌گذاری کرده است و به همین دلیل هم از شعار "زن، زندگی، آزادی" استفاده می‌کند. خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید حضور موثر داشته باشند و ما باید غفلت گذشته خود را جبران کنیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما نباید از حوادث اخیر به سادگی عبور کنیم، گفت: حتی کسانی که اعتراض می‌کردند و دستگیر می‌شدند هم نیروهای همین کشورند.

غلامعلی حدادعادل عصر امروز ۲۸ مهرماه در همایش «بررسی علل و عوامل اغتشاشات اخیر» که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید از اینکه در زیر سایه جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم، شکرگذار باشیم. سال‌های پیش از انقلاب را به یاد بیاوریم و خدا را شکر کنیم که اکنون دولت و مجلس انقلابی در کشور بر سر کار اند. خدا را شاکر باشیم که سایه حکیم بزرگواری چون رهبری بر سر ماست که جامعه را هدایت و این انقلاب را رهبری می‌کنند. برای شکرگذاری این نعمات، باید هر کاری را فقط برای خدا انجام دهیم و بصیرت و همت خودمان را تقویت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کشور، افزود: تحریم‌ها خسارات سنگینی را به کشور وارد کرده است. هدف دشمن هم از تحریم‌ها، ایجاد نارضایتی در بین مردم بوده است. در این حدود یک سالی که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد، از التهابات اقتصادی کاسته شده است. سه سال پیش مدام از مذاکرات و بالا و پایین شدن قیمت دلار و اقلام ضروری صحبت می‌شد و در اوضاع اقتصادی تلاطم بود، اما الآن در اقتصاد، در مقایسه با گذشته ثباتی نسبی پدید آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد: البته الآن هم مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما با همت دولت و نیروهای انقلابی، از آن تلاطمی که در گذشته در اقتصاد کشور وجود داشت، عبور کرده‌ایم. خود آقای رئیسی با جدیت در صدد حل مشکلات است و نیروهایی هم که در وزارتخانه‌ها اند، نیروهای جهادی و انقلابی اند و تحرکی از جنس کار جبهه و جهاد در بدنه دولت وجود دارد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: نمونه‌های زیادی داشتیم که پروژه‌هایی مانند طرح‌های آبرسانی در همدان و خوزستان در گذشته دو سال طول می‌کشید، اما اکنون سه ماهه به اتمام رسیدند. همچنین سیاست‌های کلان این دولت و گسترش روابط با همسایگان، فعالیت در سازمان‌های منطقه‌ای، افزایش صادرات و فروش نفت و دریافت پول آن نیز در ایجاد ثبات نسبی اقتصادی کشور بی‌تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات بزرگ دولت حذف ارز ترجیحی بود، گفت: دولت قبل از اجرای این طرح، در رسانه‌ها برای مردم توضیح داد. هر کجا ارز ترجیحی وجود داشت، فساد هم ایجاد می‌شد. جراحی اقتصادی کار سختی بود، اما در نهایت با شجاعت آقای رئیسی عملی شد.

مشاور رهبر انقلاب عنوان کرد: در آشوب‌های اخیر، بسیاری نگران بودند این ناآرامی‌ها جنبه معیشتی پیدا کند، اما با تدابیر دولت چنین نشد. ممکن است وزیری در دولت مطلوب نباشد، اما این‌ها نباید باعث شود از اتفاقات خوبی که در کشور افتاده غافل شویم. روسای سه قوه در پیروی از رهبری صادقانه تلاش می‌کنند و این هماهنگی بسیار ارزشمند و مایه امیدواری است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به روند تشکیل این شورا، اظهار کرد: تاسیس شورای ائتلاف به دست آقای رئیسی انجام شد. زمانی که وی تولیت آستان قدس رضوی بود، هر هفته به تهران می‌آمد و در پاییز ۹۶ از حدود ۲۰ نفر از چهره‌های سیاسی برای تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دعوت کرد. نقطه اشتراک مهم این ۲۰ نفر، این بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ حول محور آقای رئیسی اتفاق نظر داشتند.

حداد عادل ادامه داد: حدود یک سال این جلسات به ریاست آقای رئیسی برگزار می‌شد و اواخر سال ۹۷ که به ریاست قوه قضائیه منصوب شد، اعلام کرد که دیگر مصلحت نیست کار سیاسی این چنینی انجام دهد و از اول اردیبهشت ۹۸ با ریاست جدید کار را ادامه دادیم و چون در اسفند ۹۸ انتخابات مجلس را پیش رو داشتیم، از همان اول کار ما در مسیر انتخابات مجلس قرار گرفت و خدا را شکر در انتخابات مجلس حدود ۹۰ درصد نمایندگان کسانی بودند که با معرفی شورای ائتلاف در سراسر کشور رای آوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: پس از شروع به کار مجلس در خرداد ۹۹، ما برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تلاش کردیم و در این انتخابات هم موفق شدیم. در انتخابات شورای شهر تهران یک فهرست شورای ائتلاف منتشر کرد و ۶ فهرست هم توسط دیگر گروه‌های اصولگرا منتشر شد. جمع تمام آرایی که به آن ۶ فهرست دیگر داده شده بود، از میزان رایی که آخرین نامزد پیروز ما کسب کرده بود، کمتر بود. این برای ما هم توفیق بود و هم به مسئولیت ما افزود. تعدادی از اعضای شورای ما به مجلس رفتند، عده‌ای وارد دولت سیزدهم شدند و عده‌ای هم به شوراهای شهر راه یافتند و ما چند ماهی از فقدان نیرو رنج می‌بردیم، اما در چند ماه اخیر تغییرات خوبی حاصل شده است و شورا به سرعت در حال بازسازی خود است.

تشکل‌های سیاسی واسطه بین مردم و حاکمیت اند

حداد عادل با تاکید بر اهمیت وجود تشکل‌های سیاسی در جامعه، عنوان کرد: باید سازوکاری بین مردم و حاکمیت واسطه شود و پیام‌های حاکمیت را به مردم و مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل کند و در بزنگاه‌های مهم مدیریت و نقش‌آفرینی کند. اگر روزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به فعالیت خود خاتمه دهد، باید بلافاصله برای حفظ انقلاب به دنبال تشکل دیگری باشیم که وظایف شورای ائتلاف را انجام دهد.

وی افزود: شورای ائتلاف از تمام احزاب، انجمن‌ها و اشخاص موثری که به انقلاب معتقد و وفادارند تشکیل شده است و این اعتقاد در اطاعت از ولی فقیه متجلی می‌شود. ما پیروی از رهبری را پیروی از امام(ره) در مسیر اسلام و عمل به قانون اساسی می‌دانیم. تمام افرادی که چنین اعتقادی دارند، در شورای ائتلاف جایگاه دارند و در شورا به روی تمام آنان باز است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اولین اصل کاری ما در این شورا تاکید بر وحدت است، گفت: در یک دوره‌ای در انتخابات شورای شهر مشهد، به دلیل تعدد لیست‌های انقلابیون، تمام نیروهای انقلابی از ورود به شورای شهر جا ماندند. این خاطره تلخی است که لزوم دارا بودن وحدت را نشان می‌دهد.

حداد عادل اضافه کرد: از دیگر اصول ما این است که از روحانیت فاصله نگیریم. ما هیچ اختلاف مبنایی با روحانیت نداریم و در شورای ائتلاف در خدمت روحانیون هستیم و روزی هم که قصد گسترش شورا در سراسر کشور را داشتیم، به سراغ روحانیون انقلابی استان‌ها رفتیم و با مشورت با آنان، کار خود را پیش بردیم.

وی با بیان اینکه از دیگر اصول کار ما جوان‌گرایی است، خاطرنشان کرد: رهبری نیز در بیانیه گام دوم، موضوع جوان‌گرایی را به صورت یک گفتمان در بین نیروهای انقلاب درآوردند. این یک موضوع مسلم است که باید به آن توجه شود و ما هنوز باید در این زمینه بیشتر کار کنیم. جوان‌گرایی باعث می‌شود ما امروز جوانان را وارد صحنه کنیم و هرچند ممکن است اشتباهاتی از آنان سر بزند، اما برای فردا آماده می‌شوند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه یکی دیگر از اصول ما ارتباط با دانشگاهیان است، ادامه داد: اصل مهم دیگر ما توجه به بانوان است. ما در گذشته حق خانم‌ها را از نظر تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری سیاسی رعایت نکردیم. از اول انقلاب، بانوان همپای مردان در صحنه حضور داشتند. زمانی من در سال‌های ۴۲ تا ۴۵ که در دانشگاه تهران دانشجو بودم، هیچ خانم دانشجوی چادری در دانشگاه نمی‌دیدم، اما سال ۵۶ دانشگاه‌ها از دانشجویان دختر چادری و انقلابی در تمام رشته‌ها پر بود. امام(ره) فرمودند که اگر زنان در نهضت انقلاب وارد نمی‌شدند، این نهضت به پیروزی نمی‌رسید. امروز هم‌ بیش از ۲۰ درصد از اعضای شورای مرکزی شورای ائتلاف، خانم اند و معاونت بانوان هم داریم.

غفلت از نقش زنان باعث ایجاد آشوب‌های اخیر شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غفلت از نقش زنان باعث ایجاد آشوب‌های اخیر شده بود، عنوان کرد: رسانه‌های خارجی آنچنان انقلاب اسلامی را ضد زن نشان داده‌اند که بسیاری از بانوان ما اصلا پیشرفت‌هایی که در تمام این سال‌ها برای زنان حاصل شده است را نمی‌بینند. دشمن بسیار بر روی مسئله زن سرمایه‌گذاری کرده است و به همین دلیل هم از شعار "زن، زندگی، آزادی" استفاده می‌کند. خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید حضور موثر داشته باشند و ما باید غفلت گذشته خود را جبران کنیم.

وی بیان کرد: ما در شورای ائتلاف گسترش کمی و شبکه‌سازی در سطح کشور را در دستور کار داریم. من از آقای ترقی خواهش می‌کنم شعبات شورای ائتلاف را در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی تشکیل دهند. ما تشکیل هیاتی برای نظارت بر نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر را در دستور کار داریم و آقای ترقی هفته گذشته به عنوان یکی از اعضای این هیات انتخاب شد. کار مهم دیگر ما آموزش است و باید از این طریق، از بین جوانان کادرسازی کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: هر کس طبیعت انقلاب اسلامی را بشناسد از وقوع چنین آشوب‌هایی تعجب نمی‌کند، چراکه انقلاب ما پنجه در پنجه قدرت‌های جهانی انداخته و می‌گوید که مردم ایران خواهان استقلال و حق تعیین سرنوشت خود هستند و می‌خواهند جامعه‌شان را مطابق با فرهنگ مطلوب خودشان بسازند. دنیای غرب با قدرت نظامی و اقتصادی خود به دنبال سیطره بر جهان است و در برابر ما سنگ‌اندازی می‌کند.

حداد عادل با بیان اینکه آشوب‌های اخیر نه اولین مورد سنگ‌اندازی‌های دشمن است و نه آخرین مورد، گفت: دشمن به دنبال بهانه بود و مژده براندازی آسان را به طرفداران خود می‌داد. تاکتیک براندازان این بود که به گروه‌های ۲۰، ۳۰ نفره درآیند و نیروهای انتظامی و بسیج را با خود درگیر و ایجاد اغتشاش کنند. شکر خدا مردم علی‌رغم تمام مشکلات و دلخوری‌ها، به این جمعیت نپیوستند. کل جمعیتی که در این یک ماه به میدان آمدند، با احتساب افرادی که چندین بار حضور یافتند، نهایتا ۲۰۰ هزار نفر بود. این آماری است که حتی مخالفین جمهوری اسلامی هم اعلام کردند. این عدد با تعداد مردمی که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی حضور یافتند، قابل مقایسه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: هر شنبه فراخوان می‌دادند، اما به جایی نرسیدند. بعد خواستند با ساختن اتفاقاتی مانند حوادث دانشگاه شریف، مردم را تحریک کنند. در این حادثه، عده‌ای دانشجو و دانشجونما حرف‌های مستهجن زدند و نیرویی هم عصبانی شد و کاری کرد و دشمن همین را بهانه کرد. عملیات‌های کشته‌سازی در اردبیل و کرج نیز از دیگر اقدامات دشمن بود. بعد هم که از کردستان عراق و شرق کشور حملات مسلحانه‌ای انجام دادند. دشمن تمام تلاش خود را کرد، اما اهدافش محقق نشد.

نباید از حوادث اخیر به سادگی عبور کرد

وی با بیان اینکه ما نباید از حوادث اخیر به سادگی عبور کنیم، تاکید کرد: باید بررسی شود چرا تعدادی از جوانان به خیابان‌ها آمدند. باید ارزیابی شود که اشتباهات ما چه بوده است و نیاز به تغییر روش در چه حوزه‌هایی داریم. حتی کسانی که اعتراض می‌کردند و دستگیر می‌شدند هم نیروهای همین کشور اند.

حداد عادل عنوان کرد: اگر ما حقایق را نگوییم، دیگران تحریف می‌کنند. تحریم، تحریف، تحریک و ناامیدسازی مردم، از راهبردهای دشمن است. دشمن طوری نشان می‌دهد که انگار در این کشور هیچ پیشرفتی حاصل نشده است و زنان در حال کشته شدن هستند و هیچ اعتنایی به علم و دانشگاه نمی‌شود. جهاد تبیین یعنی شما این تصویر را عوض کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.